لینک های دسترسی

Breaking News

پرواز طیاره‌های مسافربری از چین به امریکا متوقف می‌شود


حکومت ایالات متحده گفته است که سر از تاریخ ۱۶ جون (۲۷ جوزا) پرواز طیاره‌های مسافربری چین به امریکا متوقف خواهد شد.

این تصمیم که روز چهارشنبه سوم جون (۱۴ جوزا) از سوی وزارت ترانسپورت امریکا اعلام شد، در واقع واکنش به اقدام بیجینگ است که پروازها را از امریکا به چین منع کرده است.

ایالات متحده، چین را به نقض توافقنامۀ پروازهای مسافربری میان دو کشور متهم کرده و گفته است که پروازهای مسافربری تمام خطوط هوایی چین به امریکا متوقف می‌شود.

پس از همه‌گیری کروناویروس که ایالات متحده چین را منشای آن دانسته و مقام‌های چینی را به پنهان‌کاری در مورد این بحران متهم کردند، روابط میان واشنگتن و بیجینگ به شدت پرتنش شده است.

شرکت امریکایی دلتا با نشر اعلامیه‌ای از این تصمیم حکومت امریکا استقبال کرده و گفته است: "از اقدامات حکومت ایالات متحده برای قبولاندان حقوق مان و تامین انصاف، حمایت و قدردانی می‌کنیم".

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که سفارت چین تا کنون به درخواست‌ها برای ابراز نظر در این مورد، پاسخ نداده است.

چهار خط هوایی چین هفتۀ یکبار به ایالات متحده پرواز دارند، اما شمار زیاد پروازها از چین به ایالات متحده توسط پروازهای چارتری خطوط هوایی دیگر کشورها نیز انجام می‌شود.

ایالات متحده به تاریخ ۳۱ جنوری به دلیل نگرانی از گسترش کروناویروس، ورود شهروندان غیرامریکایی را به ایالات متحده منع کرد که در جریان ۱۴ روز پیش از ورود به امریکا در چین بسر برده اند، اما هیچ گونه محدودیتی را بر پروازهای شرکت‌های چینی به امریکا وضع نکرده بود.

اما در ماه فبروری، چندین خط هوایی ایالات متحده داوطلبانه تصمیم گرفتند که پروازهای شان را به چین متوقف کنند.

XS
SM
MD
LG