لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا بر هشت مقام نزدیک به خامنه‌ای و شرکت های ایرانی تعزیرات جدید وضع کرد


ایالات متحده امریکا بر هشت مقام نزدیک به آیت الله علی خامنه‌ای و ۱۷ شرکت تولید فلزات و معادن ایران تعزیرات جدید اقتصادی را وضع کرد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده با صدور فرمانی گفته است: " امروز، من رژیم ایران را برای حملات علیه پرسونل و دارایی های امریکا مسوول قرار می‌دهم و دسترسی آن را به عواید قابل توجه که ممکن از آن برای تمویل و حمایت از برنامه هسته‌ای، انکشاف میزایل، تروریزم و شبکه های نیابتی تروریستی و نفوذ بدنام منطقوی این کشور استفاده شود، قطع می‌کنم."

علی شمخانی، رییس شورای امنیت ملی، محمد رضا اشتیانی، معاون لوی درستیز نیروهای مسلح ایران، غلام رضا سلیمانی، مسوول ملیشه بسیج سپاه پاسداران انقلاب ایران، محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد رضا نقدی، معاون هماهنگ کنندۀ سپاه پاسداران، علی عبداللهی، معاون لوی درستیز نیروهای مسلح، علی اصغر حجازی، مسوول امنیت در دفتر خامنه‌ای و محسن قمی، معاون مشاور امور بین المللی دفتر خامنه‌ای در میان این مقامات قرار دارند.

دونالد ترمپ گفته است که تعزیرات جدید، تاثیر عمده‌ای بر اقتصاد ایران برجا خواهد گذاشت و به این کشور هیچ زمانی اجازه داده نخواهد شد به سلاح هسته‌ای دست یابد.

رییس جمهور ایالات متحده گفته است که تعزیرات تا زمانی پابرجا باقی خواهند ماند که رژیم ایران روش خویش را تغییر دهد.

در این فرمان اجرایی از وضع تعزیرات بر سکتور های نساجی، ساختمانی، تولید فلزات و معادن ایران نیز یاد آوری شده است.

مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده به روز جمعه ۱۰ جنوری (۲۰ جدی) در یک کنفرانس خبری در واشنگتن گفت: " ما برقلب دستگاه داخلی امنیت جمهوری اسلامی می‌کوبیم".

وزیر خارجۀ ایالات متحده گفت که این "واحد بی رحم" ایران در جریان چند ماه گذشته درحدود ۱۵۰۰ ایرانی را کشت که خواهان آزادی شان بودند.

مایک پمپیو گفت که این رهبران بلند پایه دسیسه های تروریستی و کمپاین های بی ثبات سازی خامنه‌ای را در شرق میانه و سراسر جهان عملی کرده اند و به میدان های جنگ در منطقه سرباز گماشته اند.

وزیر خارجۀ ایالات متحده گفت که این مقامات ایرانی در عراق، سوریه و جاه‌های دیگر به ملیشه ها هنر سرکوبگری را آموزش داده اند.

آقای پمپیو افزود: " ما به این باور ایم تعزیراتی را که امروز وضع کردیم، اهداف ستراتیژیک ما را به پیش می برد. این کمپاین ما متشکل از اجزای دپلوماتیک و اقتصادی است که رژیم (ایران) را از عواید میلیارد ها دالر محروم خواهد کرد."

در همین حال، ستیفین منوچن، وزیر مالیه ایالات متحده در عین کنفرانس خبری در واشنگتن گفت که تعزیرات جدید علیه هشت مقام بلند پایه ایران وضع شده که واشنگتن آنان را به انجام فعالیت های بی ثبات سازی و خشونتبار در داخل ایران و منطقه متهم کرده است.



XS
SM
MD
LG