لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت ترمپ میزان پذیرش پناهجویان را کاهش می دهد


حکومت ایالات متحده به رهبری دونالد ترمپ در نظر دارد تا میزان پذیرش پناهجویان را در سال مالی ۲۰۱۸ به ۴۵ هزار نفر کاهش بدهد.

این پایین ترین میزان پذیرش پناهجویان توسط ایالات متحده پس از سال ۱۹۸۰ میلادی خواهد بود.

در آخرین سال حکومت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده حدود ۱۱۰ هزار مهاجر و پناهجو در امریکا پذیرفته شد.

بر بنیاد پیشنهاد حکومت دونالد ترمپ، ایالات متحده در سال آینده مالی ۱۹ هزار پناهجو از افریقا، پنج هزار پناهجو از شرق آسیا، دو هزار پناهجو از اروپا و آسیای مرکزی، ۱۵۰۰ پناهجو از امریکا لاتین و منطقه کارایب و ۱۷۵۰۰ پناهجوی دیگر را از شرق میانه و آسیای جنوبی خواهد پذیرفت.

حکومت ایالات متحده در گزارشی که به کانگرس آن کشور ارسال کرده گفته است شمار افراد که پس از داخل شدن به خاک امریکا در آن کشور تقاضای پناهندگی می کنند، در حال افزایش می باشد.

بر بنیاد این گزارش، وزارت امنیت داخلی امریکا گفته است که اولویت برای رسیدگی به دوسیه های تقاضای پناهندگی در داخل خاک آن کشور داده می شود تا از "انبار شدن" این دوسیه ها جلوگیری گردد.

وزارت امنیت داخلی امریکا که مسؤولیت رسیدگی به دوسیه های تقاضای پناهندگی در داخل و خارج آن کشور را دارد همچنین گفته است که فقط بخش از منابع آن وزارت برای رسیدگی به پذیریش پناهجویان خارج از امریکا تخصیص داده خواهد شد.

پس از آنکه دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده در ماه جنوری امسال به قدرت رسید، با صدور یک فرمان اجرایی حد اکثر میزان پذیرش پناهجویان را در امریکا در سال ۲۰۱۷ به ۵۰ هزار نفر کاهش داد.

رئیس جمهور ترمپ در یک فرمان اجرایی دیگر که روز یکشنبه امضا کرد، بر ورود شهروندان چاد، ونزویلا و کوریای شمالی به ایالات متحده نیز ممنوعیت وضع کرده است.

XS
SM
MD
LG