لینک های دسترسی

Breaking News

مناقشۀ تویتری ترمپ و صدراعظم بریتانیا


قانونگذاران بریتانوی از حکومت لندن خواستار لغو سفر سال آیندۀ دونالد ترمپ به بریتانیا شده اند.
قانونگذاران بریتانوی از حکومت لندن خواستار لغو سفر سال آیندۀ دونالد ترمپ به بریتانیا شده اند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، سه ویدیوی تحریک آمیز ضد اسلامی را در صفحۀ تویترش شریک کرده که ابتدا از سوی یک گروۀ افراطی بریتانوی موسوم به "Britain First" نشر شده بود.

در یکی از این ویدیوها یک مرد "ظاهراً مسلمان" به نظر میرسد که تندیس منسوب به بی بی مریم را میشکند و در دو ویدیو دیگر مردان مسلمان دیده می شوند که یک پسرجوان را لت و کوب می کنند.

شریک ساختن این ویدیوها از سوی رئیس جمهور دونالد ترمپ، واکنش تریسا می، صدراعظم بریتانیا را برانگیخته است.

صدراعظم بریتانیا این عمل رئیس جمهور امریکا را نادرست خوانده و گفته است که آقای ترمپ با شریک ساختن این ویدوها، پیام نفرت را نشر کرده است.

در پاسخ به این اظهارات خانم می، رئیس جمهور ترمپ در صفحۀ تویتر خود نوشته است که "برشخصیت من تمرکز نکن، بلکه بر دهشت افگنی ویرانگرِ تندروان اسلامی تمرکز کن که در بریتانیه اتفاق می افتد. ما خوب استیم."

تعداد از قانونگذاران بریتانیا نیز واکنش تند نشان داده و از حکومت خواستار لغو سفر سال آیندۀ دونالد ترمپ به آن کشور شده اند.

این که ویدیوهای نشر شده صحت دارند یا خیر، معلوم نیست، اما گفته شده که حداقل یکی از این ویدیوها جعلی می باشد.

سارا هکبی سندرز، سخنگوی قصرسفید، در دفاع از رئیس جمهور ترمپ گفته است که "بدون در نظرداشت ویدیوها، تهدید دهشت افگنی حقیقت دارد."

در عین حال، گروۀ افراطی "Britain First" نیز از این کار دونالد ترمپ استقبال کرده و گفته است که "خداوند با ترمپ و با امریکا باشد."

مناقشۀ تویتری ترمپ و صدراعظم بریتانیا
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:32 0:00

XS
SM
MD
LG