لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ مشاور امنیت ملی اش را برکنار کرد


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده امروز ۱۰ سپتمبر (۱۹ سنبله) در صفحۀ تویتر خود نوشته است که از جان بولتن، مشاور امنیت ملی اش خواسته بود تا از سمت اش استعفا بدهد.

آقای ترمپ گفته است که با پیشنهادات آقای بولتن قویاً مخالفت داشت و به همین دلیل دیشب به او گفت که دیگر به او در قصر سفید نیاز ندارد.

اما رییس جمهور ترمپ به کدام موضوع مشخصی اشاره نکرده است.

در این حال، جان بولتن، مشاور امنیت ملی قصر سفید، در صفحۀ تویتر اش نوشته است که دیشب به رییس جمهور ترمپ پیشنهاد استعفا داده بود اما آقای ترمپ در پاسخ به او گفته بود که "فردا صبح در این مورد صحبت می‌کنیم".

رسانه های امریکایی دیروز گزارش دادند که مایک پنس، معاون رییس جمهور و جان بولتن، مشاور امنیت ملی ایالات متحده با مذاکره با طالبان در کمپ دیود مخالفت کرده بودند.

اما رییس جمهور ترمپ دیروز در صفحۀ تویتر اش این گزارش ها را "خبرهای جعلی" خواند.

او در تویتی نوشت: "خبرهای جعلی زیادی گزارش شده است که گویا من پیشنهادات معاون رییس جمهور و مشاورین ام را در مورد ملاقات ممکن با طالبان در کمپ دیود رد کرده ام. این گزارش نادرست است."

آقای پمپیو، به روز یک شنبه به شبکه خبری فاکس گفت که رییس جمهور ترمپ می‌خواست شخصاً با طالبان مقابل شود و حکومت تصمیم گرفت که ملاقات با آنان در کمپ دیود "قابل قبول" است.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده گفته است که مشاور امنیت ملی جدید اش را هفتۀ آینده معرفی خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG