لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ به سه کشور مرکز ادیان بزرگ جهان سفر می کند


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده قرار است اولین سفر خارج از کشور را به حیث رهبر امریکا در اواخر ماه می با دیدن از اسرائیل و عربستان سعودی قبل از عزیمت به اروپا انجام دهد.

آقای ترمپ در سفر به اروپا با پاپ فرانسیس، پیشوای بزرگ مسیحیان ملاقات خواهد کرد و بعدا با رهبران جهان در نشست های بین المللی ملاقات خواهد کرد.

ترمپ تا به حال با شماری از رهبران حکومت ها در قصر سفید و تفرجگاه نزدیک آقیانوس در ایالت فلوریدا ملاقات کرده است. اما اولین مقاصد سفر خارجی اش در شرق میانه است، جایی که او گفته است وی می خواهد توافق صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها را میانجیگری کند - هدفی که روسای جمهور گذشته ایالات متحده برای چندین دهه در نیل آن ناکام بوده اند.

ترمپ در یک مراسم قصر سفید در تجلیل از آزادی ادیان در ایالات متحده متذکر شد که "عربستان سعودی متولی دو مقدس ترین مکان اسلامی است، و در آنجا ما ایجاد بنیان جدید همکاری و حمایت را با متحدین مسلمان مان برای جنگ با تندروی، دهشت افگنی، و خشونت، و استقبال عدالت بیشتر و آینده امیدوارتر برای جوانان مسلمان در کشورشان آغاز خواهیم کرد."

رئیس جمهور امریکا افزود که "وظیفه مان دیکته کردن به دیگران در مورد چگونه زندگی کردن نیست، بلکه ساختن ائتلافی از دوستان و شرکایی است که هدف جنگ با دهشت افگنی و اعاده امنیت، فرصت و ثبات به شرق میانه ویران شده از جنگ می باشد."

تاریخ دقیق سفر ترمپ به شرق میانه به گونه فوری معلوم نیست، اما قبل از این سفر او با پاپ در واتیکان به تاریخ ۲۴ می ملاقات خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG