لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین سخنرانی دونالدترمپ پس از پیروزی در انتخابات


دونالدترمپ در جمع هواخواهانش در نیویارک
دونالدترمپ در جمع هواخواهانش در نیویارک

دونالدترمپ پس از کسب ۲۷۴ رای انتخاباتی در جمع از هوادارانش در نیویارک حضور یافت و به عنوان رئیس جمهور منتخب سخنرانی کرد.

آقای ترمپ هفتاد ساله گفت "فقط لحظاتی قبل هیلری کلنتن به من تلیفون زد و پیروزی ما را تبریک گفت. من هم به خاطر تلاش ها و مبارزات شدید انتخاباتی اش به وی تبریک گفتم."

برای نخستین بار در تاریخ ایالات متحده شخصی به حیث رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب می شود که تجارت پیشه بوده و هرگز در یک دفتر حکومتی کار نکرده بود.

مایک پینس، معاون دونالدترمپ در انتخابات ریاست جمهوری که قبل از آقای ترمپ روز ستیژ سخنرانی آمد گفت "فرصت بزرگی است تا بتوانیم به مردم امریکا کار کنیم."

برخلاف مبارزات شدید و لحن تند انتخاباتی، دونالدترمپ از هیلری کلنتن ستایش کرده گفت "در طول زندگی اش کار های زیادی برای این کشور انجام داده و اکنون زمان آن رسیده تا جمهوریخواهان و دموکرات به عنوان یک ملت در کنار هم کار کرده و من رئیس جمهور همۀ مردم امریکا باشم."

آقای ترمپ علاوه کرد آنانیکه مرا انتخاب نکرده اند نیز برای این کشور یکجا باهم کار خواهیم کرد. او گفت "تلاش ما تحریکی بود تابه مردم به بهترین وجه خدمت کنیم و یکجا با هم کار کرده و ملت خویش را ساخته و این کشور را دوباره بزرگ سازیم."

دونالدترمپ تاکید ورزید که ایالات متحده توانمندی های زیاد و خارق العادۀ داشته و دیگر زن و مرد این کشور به دست فراموشی سپرده نخواهد شد.

این رئیس جمهور منتخب یکبار دیگر بر ساختار مجدد و تقویت زیربناهای امریکا تاکید کرده گفت سرک ها، پل ها و زیربناهای این کشور را دوباره اعمار کرده و میلیون ها شهروند این کشور را به کار مشغول خواهیم ساخت و "استعداد های عظیم ما را در کار شریک خواهیم ساخت."

آقای ترمپ گفت "اقتصاد این کشور را تقویت بخشیده و هیچ کاری را ناتمام نمانده و با خواب بزرگی که داریم برای انجام کار های زیبا و موفقیت آمیز به این کشور کار کنیم، به جهان می گویم که منافع ایالات متحده در اولویت مان قرار دارد."

این اظهارات آقای ترمپ از تقویت اقتصاد و افزایش مشاغل در امریکا در حالی صورت می گیرد که با نزدیک شدن دونالدترمپ به قصرسفید ارزش دالر و سهام کاهش یافته و سرمایه گذاران می باید پیروزی آقای ترمپ را به حیث رئیس جمهور این کشور بپذیرند.

سهام اروپایی شاهد نزول بیش از چهار درصد در هر پیشبینی بود که در بارۀ پیروزی آقای ترمپ در رسانه های تصویری به نشر می رسید.

رویترز گزارش داده است که یپروزی آقای ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری، توجه امریکایی ها را به جانب کانادا و زیلاند جدید کشانیده و وبسایت عمدۀ مهاجرت زیلاند جدید و کانادا از فعالیت باز مانده است

آقای ترمپ به تاریخ ۲۰ جنوری ۲۰۱۷، پس از آنکه کانگرس امریکا نتایج انتخابات را به تاریخ ۵ جنوری تایید کرد، یکجا با معاون خود حلف وفاداری را انجام خواهد داد.

این میلیاردر بحث برانگیز در حالی به حیث رئیس جمهوری ایالات متحده انتخاب می شود که بسیاری اعضای برجستۀ جمهوریخواه در جریان مبارزات انتخاباتی از وی به خاطر اظهارات مهاجرت و مسلمان ستیزانه اش حمایت نکرده یا هم به گونۀ تلویحی حمایت خود را اعلام کردند.

اما این انتخابات صفحۀ جدیدی در تاریخ امریکا باز کرد و مردم این کشور به گونۀ گسترده به دونالدترمپ رای دادند.

XS
SM
MD
LG