لینک های دسترسی

Breaking News

برگشت ترمپ به موقف قبلی در برابر مسلمانان پس از رویداد برلین


دونالد ترمپ سابق گفته بود که به محض رسیدن به قدرت، از ورود مسلمانان به امریکا جلوگیری خواهد کرد
دونالد ترمپ سابق گفته بود که به محض رسیدن به قدرت، از ورود مسلمانان به امریکا جلوگیری خواهد کرد

دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، در واکنش به حملۀ اخیر در برلین، گفته است که موضعگیری اش مبنی بر منع ورود مسلمانان به امریکا، کاملاً درست بوده است.

طوری به نظر میرسد که آقای ترمپ، باوجود عقب نشینی از موضعگیری اش مبنی بر منع ورود مسلمانان به ایالات متحده، موقف گذشته اش را از سر گیرد.

آقای ترمپ که روز چهارشنبه در ایالت فلوریدا صحبت میکرد، گفت حمله در برلین و کشته شدن سفیر روسیه در ترکیه نشان میدهد که موضعگیری اش در برابر آنچه او دهشت افگنی اسلام افراطی میخواند صد در صد درست بود.

دونالد ترمپ در جریان مبارزات انتخاباتی خواستار منع کلی ورود مسلمانان به امریکا شده بود، اما پس از روبرو شدن با انتقادات شدید، ترمپ موقف اش را تغییر داد و خواستار منع ورود موقت پناهجویان مسلمان از کشورهایی شد که بیشتر شاهد حضور و فعالیت گروه های دهشت افگن میباشند.

حملۀ برلین که در آن دوازده نفر کشته شد، انگلامرکل صدراعظم آلمان را نیز به خاطر سیاست اش مبنی بر پذیرش مهاجرین با انتقادات شدید احزاب مخالف اش روبرو ساخته است.

در عین حال احزاب سیاسی مخالف حکومت آلمان، انگلا مرکل صدر اعظم آن کشور را به خاطر به خاطر سیاست‌های مهاجر پذیرانه اش مورد انتقاد قرارداده اند.

تلاش برای دریافت انیس امری ٢۴ ساله که مظنون در حملۀ برلین دانسته میشود، ادامه دارد. پولیس آلمان در آخرین تلاش، چهار نفر را که گفته میشود با فرد مظنون در تماس بوده اند بازداشت کرده است. مسؤلان امنیتی آلمان از مردم آن کشور خواستار همکاری و ارایۀ معلومات ممکن در موردش شده و برای دستگیری اش مبلغ یکصد هزار یورو جایزه تعین کرده است.

گفته میشود که انیس در سن ١٦ یا ١٧ سالگی، پس از آن که به جرم سرقت متهم شده بود، کشورش تونس را ترک کرد. انیس قبل از فرار به ایتالیا، از سوی یک محکمۀ تونس با صدور حکم غیابی، به پنج سال حبس محکوم شده بود.

XS
SM
MD
LG