لینک های دسترسی

Breaking News

آخرین فراخوان هیلری و ترمپ در آستانۀ انتخابات


فردا روز بزرگی در ایالات متحده است؛ و مردم در سراسر این کشور، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد. یک نظر پرسی تازه نشان میدهد که هیلری کلنتن نامزد دموکرات، چهار درصد از رقیب جمهوریخواه خود، دونالد ترمپ سبقت دارد.

این نظرپرسی تازه از سوی ای بی سی نیوز و واشنگتن پوست انجام یافته که در آن ۱۷۶۳ رأی دهندۀ احتمالی شرکت ورزیده بودند. ۴۷ درصد آنان گفته اند که از هیلری کلنتن حمایت میکنند و ۴۳ درصد دیگر گفته اند که از دونالد ترمپ حمایت میکنند.

واشنگتن پوست، فیصدی خطا در نتایج را دونیم درصد عنوان میکند. نتایج یک نظرپرسی جداگانه که نتایج آن صبح امروز دوشنبه نشر شد، نیز هیلری کلنتن را با سه امتیاز بیشتر، پیشتاز نشان داده است.

با آن که جیمز کومی، رئیس ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا یا اف بی آی، بعد از ظهر دیروز نامه ای را به کانگرس فرستاد و در آن بیان داشت که تحقیق دوباره راجع به ایمیل های هیلری کلنتن پایان یافته و علیه خانم کلنتن، هیچ اتهامی نباید وارد آید، تا کنون تأثیر مثبت این نامه بر کمپاین هیلری روشن نیست.

چندی پیش که رئیس اف بی آی ضمن نامۀ مشابهی از آغاز دوبارۀ تحقیقات در زمینۀ ایمیل های هیلری کلنتن خبر داد، بر محبوبیت خانم کلنتن در میان رأی دهندگان، تأثیر ناگواری برجا گذاشت.

دونالد ترمپ صبح امروز، ضمن آخرین تلاش هایش برای جلب آرا در ایالت پررقابت فلوریدا، به شهر ساراسوتا مواصلت کرد و قرار بود که پس از آن، در گردهمایی های انتخاباتی در ایالت های کارولینای شمالی، پنسلوانیا، نیوهمشر، و مشیگن شرکت ورزد.

خانم کلنتن نیز قصد دارد امروز دوشنبه، مبارزات انتخاباتی اش را در شهر های پتسبرگ، گرند رپیدز، فلادلفیا، و رالی پایان بخشد.

آخرین تلاش ها

دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، روز یکشنبه در آخرین دور مبارزات انتخاباتی اش گفت: "من واپسین فرصت برای اصلاح این سیستم فرسوده استم".

در همین حال هیلری کلنتن رقیب دموکرات او گفت که اکنون "لحظه محاسبه و ارزیابی" فرا رسیده است.

هردو نامزد در مبارزات اخیر انتخاباتی، دیدگاه های کاملا متفاوتی ارایه نمودند که واکنش های گوناگون مردم در قبال داشته است.

هیلری کلنتن، در آخرین تلاش های انتخاباتی اش، سعی دارد حامل پیام مثبتی باشد که بر اتحاد مردم، بدون در نظرداشت علایق سیاسی آنان، متمرکز باشد.

خانم کلنتن که دیشب در میان جمعیتی در مانچستر ایالت نیوهامشایر صحبت میکرد، گفت: "باید به یک امریکای همه شمول باور داشته باشیم."

در این سخنرانی، هیلری کلنتن نامزد حزب دموکرات، توسط خضر خان، پدر یک سرباز کشته شده امریکایی و حایز نشان، معرفی گردید.

از سوی دیگر، دونالد ترمپ نامزد جمهوریخواه در یک تجمع در ورجینیا اوایل سخنرانی کرد.

او والی ورجنیا را متهم به اقدام غیر قانونی به خاطر برگرداندن حق رأی به مجرمین نمود و خطاب به مردم ورجینیا گفت: "والی شما به گونۀ غیر قانونی به شصت هزار تخلف کار، حق رای داده است. او به مجرمین اجازۀ لغو آرای شهروندان مطیع قانون را داده است. شما هر کسی را که میشناسید باید به پای صندوق های رأی بکشانید . ما برنده خواهیم شد."

دونالد ترمپ، هیلری کلنتن را "فاسد ترین" فردی خواند که تا کنون خواسته به حیث رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب گردد.

ترمپ از حامیان خود خواست تا در روز انتخابات، برایند و برای او رأی بدهند.

XS
SM
MD
LG