لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ، سه فرزند‌ش و تجارت خانوادگی آنان به 'تقلب گسترده' متهم شدند


از راست به چپ: دونالد ترمپ، ایوانکا ترمپ، دونالد جونیر ترمپ و ایریک ترمپ
از راست به چپ: دونالد ترمپ، ایوانکا ترمپ، دونالد جونیر ترمپ و ایریک ترمپ

لوی سارنوال ایالت نیویارک دونالد ترمپ رییس جمهور پیشین، سه فرزند و تجارت خانوادگی آنان را به تقلب گسترده متهم کرد و گفت که آنان برای بیش از یک دهه با ارزش‌گذاری بیش از حد دارایی‌هایشان، میلیاردها دالر دریافت کرده اند.

لتیشا جیمز، در یک صورت دعوای ۲۲۰ صفحه‌ای به محکمه عالی نیویارک، رییس جمهور پیشین را متهم کرده که به گونهٔ معمول در مورد دارایی‌های خالص مالی خود دروغ گفته و ارزش املاک خود را برای به دست‌آوردن منافع مالی در وام‌های بانکی و بیمه، به شدت بلند و در اسناد‌ مالیاتی ارزش این املاک را پایین نشان داده است.

خانم جیمز گفت که ترمپ با این ترفندها توانسته ۲۵۰ میلیون دالر به گونهٔ غیرقانونی سود ببرد. لوی سارنوال نیویارک از شرکت ترمپ خواسته است که این پول را دوباره مسترد کند.

قضیه لوی سارنوال علیه ترمپ، شرکت‌اش و سه فرزند بزرگش – دونالد جونیر ایوانکا و ایریک – که همه نقش کلیدی در تجارت خانوادگی دارند، یک شکایت مدنی است. اما خانم جیمز به خبرنگاران گفت که پس از دو سال تحقیق به این نتیجه رسیده است که ترمپ و تجارت خانوادگی‌اش چندین قانون جنایی ایالتی و "احتمالاً" قوانین جنایی فدرال را نقض کرده باشند.

لتیشا جمیز یافته‌های خود را به سارنوالان فدرال شهر نیویارک ارجاع کرده اما تاکنون مشخص نشده که آیا قضیه جنایی علیه ترمپ و تجارت‌اش درج خواهد شد یا خیر.

لوی سارنوال نیویارک همچنین تلاش دارد تا راهی را جستجو کند که برای همیشه مانع کارهای تجارتی ترمپ در نیویارک شود.

الینا حبا، وکیل آقای ترمپ، این طرح دعوا را "سواستفاده از صلاحیت" توصیف کرد و گفت: "ما مشتاقانه منتظر دفاع از موکل خود در برابر تک تک ادعاهای بی‌بنیاد لوی سارنوال هستیم."

شرکت ترمپ گفته است که وام دهندگان این شرکت از معاملات خود با این شرکت "سود زیادی - به میزان صدها میلیون دالر بهره و کارمزد - بدست آورده اند. "

قضیهٔ نیویارک یکی از تحقیقات متعددی است که ترمپ با آن مواجه است و بیشتر تحقیقات دیگر مستقیماً به دوره چهار ساله‌ٔ ریاست جمهوری او که در جنوری ۲۰۲۱ به پایان رسید، مربوط می‌شود.

سارنوالان ایالتی و فدرال همچنان بررسی می‌کنند که آیا ترمپ به گونهٔ غیرقانونی تلاش کرده است که کانگرس امریکا را از تاییدی جوبایدن به عنوان رییس جمهور ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ ممانعت کند یا خیر.

افزون بر این، دست داشتن دونالد ترمپ در هجوم طرفدارانش به مقر کانگرس امریکا در ششم جنوری سال گذشته و درخواست او از مقامات انتخاباتی ایالت جورجیا برای دریافت رای کافی جهت شکست دادن جو بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰، تحت بررسی قرار دارد.

سارنوالان فدرال همچنین عمیقاً در حال بررسی این موضوع هستند که چرا ترمپ پس از اختتام دورهٔ ریاست جمهوری‌اش اسناد محرم را به خانهٔ شخصی‌اش منتقل کرده بود.

پس از تلاشی خانۀ دونالد ترمپ در ایالت فلوریدا توسط مامورین اداره تحقیقات فدرال (FBI)، ۱۱ مجموعه اسناد محرم که در برخی آن نام منابع محرم نیز نوشته شده است، بدست آمد.

باوجود تقاضاهای مکرر چندین ماه، ترمپ این اسناد را نزد خود نگهداشته بود. مسوولان آرشیف ملی امریکا می‌گویند که بر اساس قانون سوابق کاری رییس جمهور، لازم بود که این اسناد تحویل آرشیف می‌شد، نه این که در خانۀ شخصی نگهداری می‌شد.

XS
SM
MD
LG