لینک های دسترسی

Breaking News

برنامۀ کاری ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری دونالد ترمپ


دونالد ترمپ می گوید "هیلری کلنتن در این انتخابات برخلاف ایجاد تغییر است."
دونالد ترمپ می گوید "هیلری کلنتن در این انتخابات برخلاف ایجاد تغییر است."

نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوریامریکا می گوید "سیستم در ایالات متحده مملو از تقلب بوده و ورشکست شده است."

دونالدترمپ قبل از ظهر روز شنبه با بیان برنامۀ کاری ۱۰۰ روز نخست کاری اش در قصر سفید گفت اگر در انتخابات پیروز شود تغییرات زیادی را در بخش های مختلف زیربنایی، سیاسی، عرصۀ مهاجرت، ارایۀ خدمات صحی و مشاغل ایجاد خواهد کرد.

این نامزد جمهوریخواه علاوه کرد ورود مهاجران را از ساحات جنگ زده و به گفتۀ وی "مملو از دهشت افگنان" به ویژه سوریه به حالت تعلیق قرار داده و فرمان های اجرایی را که رئیس جمهور اوباما صادر کرده است، لغو می کند.

آقای ترمپ به هوادارانش گفت "اگر به سوریه و مهاجرت که از آنجا جریان دارد بنگریم، می بینیم که هزاران هزار سوری را بدون اینکه در بارۀ سابقۀ و طرز دید شان به امریکا اطلاعی داشته باشیم، می پذیریم. در دوران کاری من تحقیق شدید در بارۀ سابقۀ شان صورت خواهد گرفت و مانع ورود دهشت افگنان اسلامگرا به امریکا خواهم شد."

دونالدترمپ گفت که شفافیت و سادگی را در سیستم مالیه دهی ایالات متحده ایجاد کرده و ۳۵ درصد مالیات طبقۀ متوسط امریکا را کاهش خواهد داد.

این نامزد بحث برانگیز جمهوریخواه روز گذشته بر میعاد و دوره های کاری اعضای کانگرس انتقاد کرده گفت که در نخستین روز تصدی اش در قصرسفید "از کانگرس خواهد خواست قانون دورۀ کاری اعضای کانگرس را تغییر دهد."

آقای ترمپ با بیان پالیسی جدید در بخش مهاجرت امریکا، ضمن تاکید بر اعمار دیوار در امتداد سرحد با مکسیکو، بر خروج مهاجران غیرقانونی به ویژه مکسیکویی ها تاکید کرده گفت در صورت برگشت دوبارۀ شان به ایالات متحده نخست برای مدت کوتاه زندانی می گردند اگر پس از اخراج دوباره به امریکا بیایند، به کم از کم ۵ سال زندان محکوم خواهند شد.

دونالدترمپ این را هم گفت که در خصوص افرادیکه با ویزه داخل ایالات متحده می گردند و بیشتر از میعاد معین در این کشور باقی می مانند نیز حکومت به رهبری وی "اقدامات جدی خواهد کرد."

آخرین استدلالات

سخنرانی این میلیاردر امریکایی به روز شنبه به گفتۀ متحدین وی جمع بندی "استدلالات" وی به رای دهندگان امریکایی بود تا تلاشی باشد برای جلب توجه امریکایی های که پس از منازعات هفته های اخیر، روند مبارزات انتخاباتی اش را با دشواری مواجه ساخته اند.

دونالدترمپ زمانی هرج و مرج را در میان جمهوریخواهان، دموکرات ها و رسانه های امریکایی ایجاد کرد که روز چهارشنبه در مناظرۀ تلویزیونی گفت که نتیجۀ انتخابات را نخواهد پذیرفت. اما بعداً از موقف خود عقب نشینی کرده گفت که منتظر نتایج خواهد ماند و نظر به اقتضای زمان پاسخ خواهد داد.

در حالیکه کمتر از سه هفته به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باقیمانده است، هر دو نامزد در آخرین لحظات و مراحل مبارزات انتخاباتی شان رسیده اند.

هیلری کلنتن نامزد دموکرات روز شنبه در پیترسبورگ و فلادلفیا صحبت خواهد کرد و نظرسنجی ها نیز از سبقت خانم کلنتن حرف می رانند.

لغو قوانین نافذه در دوران اوباما

این نامزد جمهوریخواه که با مخالفت بیشتر رهبران هم حزبی اش مواجه شده است ادعا کرد که برنامۀ کاری اش باعث ایجاد ۲۵ میلیون شغل خواهد شد.

موضوع ارایۀ خدمات صحی که در دوران تصدی بارک أوباما در سال ۲۰۱۴ رسماً به کار آغاز کرد، از ابتدا تصویب توسط کانگرس و سنای به رهبری دموکرات ها در ۲۰۱۰، با مخالفت جمهوریخواهان مواجه بوده است.

دونالدترمپ، روز شنبه یکبار دیگر تصریح کرد که در صورت پیروزی در انتخابات برای تعدیل قانون ارایۀ خدمات صحی اقدام کرده و آن را با یک قانون دیگر تعویض خواهد کرد.

عدم تمویل برنامۀ ملل متحد برای تغییر اقلیم از اقدامات دیگر آقای ترمپ در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری اش خواهد بود؛ برنامه یی که با حمایت بزرگترین کشور های تولید کنندۀ گاز های گلخانه یی به ویژه ایالات متحده، چین و هند همراه می باشد.

این نامزد جمهوریخواه، رسانه های امریکایی را به پخش خبرهای یکجانبه متهم کرده گفت که رسانه های امریکایی متقلب و فاسد اند.

برنامۀ سخنرانی دونالدترمپ، میلیارد شهر نیویارک و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گیتیسبورگ پنسلوانیا انتخاب شده بود، محل مرگبارترین جنگ داخلی امریکا در قرن ۱۹ میلادی و جاییکه ابراهام لینکن، رئیس جمهور جمهوریخواه ایالات متحده در سال ۱۸۶۳ در آنجا سخنرانی کرد.

راهیابی یکی از این دو نامزد انتخاباتی به قصر سفید توسط رای مستقیم مردم امریکا مشخص نمی شود؛ بلکه برای پیروزی در انتخابات، یک نامزد باید از ۵۳۸ هیات انتخاب کنندۀ رئیس جمهوری رایاکثریت ۲۷۰ نماینده را کسب کند.

XS
SM
MD
LG