لینک های دسترسی

Breaking News

اعتراف به جرم کوهن تقاضای استیضاح ترمپ را بیشتر ساخت


برخی از منتقدین دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده بعد از آن خواستار استیضاح وی شدند که وکیل مدافع پیشین اش در جریان محاکمه اش اشاراتی به وقوع تخطی مالی احتمالی کمپین او داشت. اما در کانگرس که این استیضاح انجام خواهد شد، رقبای سیاسی رئیس جمهور موقف محتاطانه ای اتخاذ کرده اند.

مایکل کوهن، وکیل مدافع شخصی رئیس جمهور ترمپ هفته گذشته به ارتکاب هشت فقره تخطی مالی در کمپاین انتخاباتی آقای ترمپ، تقلب مالیاتی و بانکی مقصر شناخته شد. این تخطی ها شامل پرداخت های پول حق سکوت به زنانی بود که ادعای داشتن روابط با ترمپ داشتند.

کوهن می گوید ترمپ به او هدایت داد که این پول ها را به آن زنان پرداخت کند، اما رئیس جمهور و حامیان اش این اتهامات را رد کرده کوهن را دروغگو می دانند. این اتهامات تقاضاهای کسانی را افزایش داده که در صدد استیضاح رئیس جمهور استند.

اریک اسوالول، قانونگذار دموکرات در برنامه تلویزیون ای بی سی گفت "ما هنوز شواهد کافی نداریم."

اریک اسوالول عضو کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا است که اولین گام ها را در طرزالعمل استیضاح رئیس جمهور ترمپ برخواهد داشت. او می گوید که بحث روی این اقدام قبل از وقت است.

اسوالول می گوید که اگر دموکرات ها اکثریت در مجلس را به دست بگیرند، تحقیقات اولین بخش کار خواهد بود.

اریک سوالول گفت "بهترین چیزی که ما می توانیم انجام دهیم این است که به مردم امریکا وعده دهیم که اگر ما اکثریت در مجلس نمایندگان را کسب کنیم، ما تحقیقاتی را که جمهوری خواهان به انجام آن تمایل ندارند انجام خواهیم داد. این تحقیقات شامل تخطی مالی در کمپاین انتخاباتی، تماس هایش با روس ها، و تخطی مالیاتی است، اما من وعده می دهم که اکثریت دموکرات ها اطمینان خواهند داد که آنها می بینند."

اکثر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان از رئیس جمهور در جریان تحقیقات راجع به مداخله روسیه در انتخابات و مختل ساختن امورقضایی دفاع کرده است. وکیل مدافع شخصی فعلی رئیس جمهور ترمپ هفته گذشته گفت که استیضاح رئیس جمهور یک اشتباه خواهد بود.

رودی جولیانی، وکیل مدافع رئیس جمهور ترمپ گفت "من فکر می کنم استیضاح رئیس جمهور کاملاً وحشتناک خواهد بود. منظورم این است که دلیلی وجود ندارد. او با روس ها توطهه نکرده است. او قانون را نقض نکرده است. هر آنچه کوهن می گوید مردود است. شما او را صرف به خاطر دلایل سیاسی استیضاح خواهید کرد، و مردم امریکا علیه آن شورش خواهند کرد."

تحلیلگران می گویند که دموکرات ها برای بحث روی استیضاح رئیس جمهور از بیم خیزش حامیان ترمپ بی علاقه استند. این مسئله آشوبگری بیشتری را به بحران سیاسی در حالی می افزاید که این کشور به انتخابات میان دوره یی در کانگرس در ماه نومبر نزدیک می شود، انتخاباتی که سرنوشت حزب اکثریت در هر دو مجلس کانگرس را مشخص خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG