لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ خواستار شناسایی نویسندۀ مقالۀ نیویارک تایمز شده است


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، از وزارت عدلیه این کشور خواسته است تا در مورد آن مقالۀ تحقیق کند که اخیراً به سرخط رسانه های امریکایی مبدل شده است.

این مقاله که در روزنامۀ نیویارک تایمز به نشر رسیده، نویسندۀ آن که نامش افشا ساخته نشده است، دونالد ترمپ را یک شخص نامناسب برای مقام ریاست جمهوری ایالات متحده توصیف کرده است.

نویسنده همچنان در این مقاله اخلاق و روش رهبری دونالد ترمپ را نقد و آن را زیر سؤال برده است.

روزنامه نیویارک تایمز نویسندۀ این مقاله را به عنوان یک تن از مقامات عالی رتبۀ حکومت ترمپ معرفی کرده است.

رئیس جمهور ترمپ تحریر این مقاله را کار "افراد ترسو" توصیف کرده و از وزارت عدلیه خواسته است تا نویسندۀ آن را شناسایی کند. دونالد ترمپ "امنیت ملی" را دلیل برای آغاز تحقیقات در این مورد خوانده است.

وزارت عدلیۀ ایالات متحده تحقیقات در این مورد را نه رد و نه هم تائید کرده است. قبل از این به روز پنجشنبه مقامات مهم حکومت هر نوع دخالت در نوشتن این مقاله را رد کردند.

نیویارک تایمز با نشر یک اعلامیه گفته است، اطمینان دارد که وزارت عدلیۀ هرگز در سواستفاده دولت از قدرت شرکت نخواهد کرد.

وفاداری حامیان ترمپ

باوجود آنکه قصرسفید از بابت رسوایی های پی در پی آسیب دیده است و میزان محبوبیت دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، نیز کاهش یافته است، اما یک گروۀ از طرفداران آقای ترمپ که در حمایت خود از او متعهد میباشد، به این باور است که اجندا و پالیسی رئیس جمهور به سود کشورشان است.

تعداد از تحلیلگران که با صدای امریکا صحبت کرده اند، در این مورد به دو دلیل اشاره میکنند.

این تحلیلگران دلیل اول را قوت گرفتن حس توده گرایی یا قوم گرایی میخواند، بخصوص در زمان مثل حال که در فضای سیاسی ایالات متحده ایدیولوژی یا عقاید مردم اکثراً بر اساس نژاد، مذهب و حتی جنسیت دیکته میشود یا شکل میگیرد.

دیوید بارکر، استاد در پوهنتون 'امریکن' میگوید:"زمانیکه سیاست و شناخت حزبی، شخصی یا منحصر به یک فرد شود، درآنصورت هر وقتیکه این احساس پیدا شود که گویا یک عضو از تیم یا قبیلۀ شما مورد هدف قرار گرفته است، همان است که توده گرایی یا قوم گرایی در وجودتان تحریک میشود و میخواهید تا از شخص مرتبط به خودتان دفاع کنید."

به دلیل دوم که تحلیلگران به آن اشاره کرده اند، مؤفقیت ترمپ در تطبیق بعضی از پالیسی هایش و همچنان متعهد بودن رئیس جمهور به عملی کردن وعده های انتخاباتیش میباشد.

کاهش میزان محبوبیت

بر اساس یک نظرسنجی مشترک ای.بی.سی نیوز و واشنگتن پُست، میزان محبوبیت دونالد ترمپ به ٣٦ درصد پائین آمده و در میان جمهوریخواهان نیز این فیصدی از ٩٠ درصد به ٨٠ درصد کاهش یافته است.

به گفتۀ سروی کنندگان، کاهش میزان محبوبیت ترمپ در جمهوریخواهان، بیشتر میان زنان تحصیل کردۀ که از رفتار و کردار ترمپ شرمنده اند، به چشم میخورد. اما تعداد از زنان دیگر آن را بخش از شخصیت ترمپ میخوانند.

کاهش میزان محبوبیت ترمپ، اما وفادار بودن حامیان او
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:42 0:00

XS
SM
MD
LG