لینک های دسترسی

Breaking News

برنامۀ ادارۀ ترمپ برای شکست گروه دولت اسلامی


فرمان اجرایی رئیس جمهور ترمپ در مورد تشکیل برنامۀ شکست دادن داعش
فرمان اجرایی رئیس جمهور ترمپ در مورد تشکیل برنامۀ شکست دادن داعش

رئیس جمهور ایالات متحده خواهان تشکیل یک برنامه جدید برای شکست دادن گروه دولت اسلامی شده است.

دونالدترمپ طی فرمان اجرایی که شام شنبه آن را امضا کرد خواسته است یک برنامۀ جدید "جامع" بالافاصله آغاز گردد و در بین ۳۰ روز، پیشنویس آن برنامه به رئیس جمهور و وزیر دفاع امریکا پیشکش شود.

قصرسفید با نشر اعلامیه یی تحت نام "یادداشت امنیت ملی ریاست جمهوری"نگاشته است "گروه داعش تنها تهدیدی نیست که ایالات متحده از جانب تروریزم تندرو اسلامی متوجه می گردد؛ بلکه، داعش در میان وحشیانه ترین و تهاجمی ترین گروه ها قرار دارد."

دونالدترمپ شکست گروه دولت اسلامی یا داعش را از پالیسی ایالات متحده عنوان کرده گفته است که در یک همآهنگی و برنامۀ مشخص شکست داده خواهد شد.

قرار است این برنامه شامل یک ستراتیژی جامع برای شکست دادن داعش و تغیرات در هر قانون، تعامل و سایر محدودیت های پالیسی های ایالات متحده باشد که براساس قوانین الزامی بین المللی استفاده از نیرو ها را محدود می سازد.

این برنامه دیپلوماسی عامه، عملیات معلوماتی و ستراتیژی های سایبری را برای منزوی ساختن و غیرمشروع قرار دادن گروه دولت اسلامی و مفکورۀ اسلام افراطی آن شامل خواهد بود.

رئیس جمهور ایالات متحده خواسته است تا "شرکای جدید ائتلافی در جنگ علیه داعش و پالیسی های مشخص گردد" تا شرکای ائتلاف در جنگ علیه آن گروه و وابستگان آن، تقویت یابد.

دونالدترمپ برای شکست داعش خواهان میکانیزم های شده تا حمایت مالی آن گروه را که شامل انتقال پول، درآمد ناشی از فروش نفت، قاچاق انسان، فروش آثار هنری ربوده شده و دست ساخت های تاریخی و سایر منابع درآمدی می باشد؛ قطع یا محدود سازد.

ریاست جمهوری ایالات متحده خواهان یک ستراتیژی مفصل برای تمویل دوامدار و قوی این برنامه نیز شده است.

در این اعلامیه از اشتراک کنندگان ائتلاف خواسته شده تا در انطباق با قانون، تمام معلومات خود را در مورد شکست دادن داعش و وابستگان آن در اختیار حکومت فدرال قرار دهند.

واشنگتن هرگونه مصالحه و مذاکره را با گروه داعش رد کرده اذعان داشته است که آن گروه مسوول قتل خشونت بار شهروندان امریکایی در شرق میانه بوده و باعث الهام بخشیدن حملات در ایالات متحده و کشور های اروپایی متحد امریکا نیز شده است.

قصر سفید در این اعلامیه تاکید ورزیده که گروه داعش در یک کمپاین سیستماتیک آزار و اذیت و کشتار افراد در مناطق تحت کنترول آن دخیل می باشد و "اگر داعش در قدرت بماند، تهدیدات ناشی از آن در حالت رشد خواهد بود."

XS
SM
MD
LG