لینک های دسترسی

Breaking News

محمود عباس دیدار با معاون رئیس جمهور ترمپ را رد کرد


یک همکار محمود عباس، رئیس ادارۀ خود مختار فلسطینی میگوید که آقای عباس از ملاقات با مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده که انتظار میرود در اواخر این ماه به منطقه سفر کند، خودداری خواهد کرد.

در عین حال، در اراضی فلسطینی ها، مظاهرات دوام کرده است. از جانب دیگر، در کشور های اسلامی نیز در برابر تصمیم رئیس جمهور ترمپ روی برسمیت شناختن بیت المقدس منحیث پایتخت اسرائیل، اعتراض ها ادامه پیدا کرده است.

اتحادیه عرب با دایر کردن یک نشست اضطراری، موضع خود را واضح ساخت. وزرای خارجۀ کشور های عضو اتحادیه عرب، ملاقات اضطراری را در قاهره با انتقادات در مورد تصمیم رئیس جمهور ترمپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس منحیث پایتخت اسرائیل دایر کردند.

اعضای اتحادیۀ عرب به این توافق رسیدند که اقدام آقای ترمپ، قابلیت واشنگتن را منحیث میانجی صادق در روند صلح شرق میانه از بین برده است.

احمد ابوالغیط سرمنشی اتحادیه عرب، و ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطینیان، از کشور های جهان خواستند تا فلسطین را منحیث یک دولت به رسمیت بشناسند و بیت المقدس شرقی را هم منحیث مرکز آن.

وزیر خارجه فلسطینی ها از کشور های عرب خواست تا تصمیم آقای ترمپ را در سازمان ملل متحد نیز تقبیح کنند.

از جانب دیگر، واکنش ها و اعتراضات در کشور های دیگر جهان نیز هنوز روی این تصمیم رئیس جمهور ایالات متحده، ادامه دارد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران امروز یکشنبه گفت نقشه ایالات متحده و اسرائیل در شرق میانه ناکام می گردد.

در بیروت، پایتخت لبنان مظاهره کنندگان بر محافظین امنیتی در خارج از سفارت ایالات متحده سنگ پرتاب نمودند. حدود ۴۵۰ هزار مهاجر فلسطینی در لبنان بسر میبرند

در مناطق دیگر جهان مانند اندونیزیا، ایران ، کشمیر تحت کنترول هند و پاکستان مظاهراتی در اعتراض به این اقدام ایالات متحده صورت گرفته است.

تا کنون ایالات متحده واکنشی را به این اعتراضات جهان ارائه نکرده است.

XS
SM
MD
LG