لینک های دسترسی

Breaking News

رهبران امریکا و کوریای شمالی وارد سینگاپور شدند


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی برای ملاقات از قبل اعلام شده، امروز یکشنبه وارد سینگاپور شدند. قرار است این دیدار، ساعت نه صبح روز سه شنبه صورت گیرد.

آقای ترمپ که پس از نشست جی هفت از کانادا رهسپار سنگاپور شده است، در مورد نتایج دیدارش با رهبر کوریای شمالی گفته است که "واقعاً" مطمین است.

کیم جونگ اون، رهبر کوریا شمالی حین مواصلت به سینگاپور در میدان هوایی آن کشور مورد استقبال ویوین بالاکریشنان، وزیر خارجه سنگاپور، قرار گرفت.

طیاره جت حامل کیم جونگ اون تحت تدابیر شدید امنیتی در میدان هوایی چانگی بر زمین نشست در حالیکه طیاره مخصوص رئیس جمهور ایالات متحده در پایگاه نظامی نشست کرد.

رهبر کوریای شمالی بعد از ورودش به سنگاپور با لی سینگ لونگ، صدراعظم سینگاپور ملاقات کرد. رئیس جمهور ترمپ فردا، دوشنبه، با صدراعظم لونگ دیدار خواهد کرد.

رئیس جمهور ترمپ قبل از انکه سفرش را به سمت سینگاپور آغاز کند، در پاسخ به سوال صدای امریکا در مورد این نشست گفت که وی در مورد این ملاقات اطمینان دارد ولی تائید کرد که به سمت یک ماحول ناشناخته برای این ملاقات با کیم جونگ اون، رهبر کوریا شمالی در سنگاپور می رود.

لی سین لونگ، صدراعظم سینگاپور گفت "این یک ملاقات بسیار مهم است، وضعیت در آسیای شمالشرق بخصوص در منطقه کوریا و مشکل خلع سلاح منطقه کوریا بر امنیت این منطقه تاثیر گذار است و نه تنها در شمالشرق آسیا بلکه برای تمام آسیا و بلکه جهان مهم است و این ملاقات ظرفیت آنرا دارد که این تحولات را با مشی تازه رونما سازد."

در حالیکه جهان روی این ملاقات مجوزه دو رهبر متمرکز است، مرکز مطبوعاتی بین المللی سینگاپور که برای پوشش این ملاقات در محل آماده شده است، کار خود را امروز یکشنبه آغاز کرد.

خبرنگاران از سراسر جهان به این محل آمده و از روز یکشنبه گزارش دهی را روی این ملاقات مجوزه آغاز کردند.

انتظار می رود که بیش از دو هزار و پنجصد خبرنگار به این محل بیایند و روی این موضوع از عمارت پت اف یک، در حالیکه تلویزیون تصاویر ویدیویی مستقیم این تحول را پخش خواهد کرد، گزارش دهند.

جی هو لی، خبرنگار کوریایی می گوید "من به این مرکز مطبوعاتی در سینگاپور برای نشست میان ایالات متحده و کوریا شمالی آمدم و شاهد خبرنگاران زیاد بین المللی استم که در کوریا جنوبی آنها را ندیده بودم و شادمانی خارق العاده را حس میکنم."

کری نوتن، خبرنگار رادیوی بین المللی فرانسه می گوید "دیدن این تعداد خبرنگار در سینگاپور نادر است. این یک جزیره کوچک است و اینقدر نفوس را بخود جلب نمی کند، فکر میکنم حداقل پنج هزار خبرنگار خواهان پوشش خبری شده بودند، ولی فقط دو هزار و پنجصد تن در این مرکز مطبوعاتی جای خواهند داشت."

سنگاپور برای نشست تاریخی میان رهبران ایالات متحده و کوریا شمالی آمادگی می گیرد و صدراعظم سینگاپور این نشست تاریخی را که قرار است بروز سه شنبه این هفته یا دوازدهم جون در هوتلی در جزیره رهایشی سنتوزا دایر گردد، را دارای تاثیر گسترده نه تنها بر جنوبشرق آسیا بلکه بر تمام آسیا و جهان خواند.

انتظار میرود که رئیس جمهور ترمپ و کیم در این ملاقات تاریخی خود بتاریخ دوازدهم ماه جون روی برنامه هسته یی پیونگ یانگ و کمک اقتصادی واشنگتن صحبت کنند ولی مشخص نیست که دیگر چی موضوعاتی در ان مورد بحث قرار خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG