لینک های دسترسی

Breaking News

اقامۀ دعوی حقوقی در برابر فرمان اجرایی ترمپ


فرمان های اجرایی دونالد ترمپ، درد سر ساز شده است.
فرمان های اجرایی دونالد ترمپ، درد سر ساز شده است.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده در کمتر از دو هفته ریاست جمهوری با چندی اقامۀ دعوی حقوقی مواجه شده است.

دادخواهی ها بیشتر در ارتباط به فرمان اجرایی رئیس جمهور ترمپ است که بیشتر آن را تحریم مسلمانان و یا هم ممانعت از ورود مسلمانان به ایالات متحده میخوانند.

بر اساس فرمان اجرایی رئیس جمهور ترمپ، اتباع هفت کشور اسلامی - ایران، عراق، سوریه، سومالیا، سودان، لیبیا و یمن - تا ۹۰ روز دیگر نمیتوانند داخل ایالات متحده شوند.

همچنان بر اساس این فرمان، برنامۀ که قرار بود از طریق آن مهاجرین سوری به ایالات متحده مسکن گزین شوند به تعلیق در آمده است.

ادارۀ آقای ترمپ مدعی است که این اقدام به خاطر حصول اطمینان از امنیت شهروندان ایالات متحده روی دست گرفته شده است. اما مخالفان میگویند که این اقدام خلاف قانون اساسی و حقوق بشر در ایالات متحده است.

فرمان اجرایی رئیس جمهور ترمپ، باعث تظاهرات در سرتاسر این کشور گردید و اکنون اقدامات قانونی علیه رئيس جمهور را نیز برانگیخته است.


مورا هیلی لوی سارنوال ایالت ماساچوست میگوید که "این فرمان اجرایی آسیب رسان، تبعیض آمیز و خلاف قانون اساسی است. این تبعیض در برابر دین و ملیت است و مانع دسترسی باشنده گان ما به پروسه و حفاظت مساوی قانونی شده و تخطی از قانون فدرال مهاجرت است."

دنیس هریرا سارنوال سان شهر فرانسیسکو، از اقدام خود برای اقامه دعوی علیه رئیس جمهور ترمپ خبرداده امروز اعلام کرد که در محکمه فدرال علیه دونالد ترمپ، رئیس جمهور و ادارۀ او به خاطر فرمان اجرایی وی اقامه دعوی می نماید زیرا به گفتۀ او هدف، محروم ساختن سان فرانسیسکو و سایر شهر ها از میلیارد ها دالر بودجه فدرال است که بخاطر اسکان مهاجران تخصیص داده شده است.

​ایالت واشنگتن نیز به روز دوشنبه ، اقامه دعوی درین خصوص را اعلام داشت.

باب فرگیسن لوی سارنوال ایالت واشنگتن کفت که این اقامۀ دعوی متفاوت و گسترده تر است .

وی علاوه کرد که این اقدام دارای ماده های کلیدی فرمان اجرایی است که غیر قانونی و خلاف قانون اساسی اعلام شد.

شورای روابط اسلامی امریکا نیز دیروز دوشنبه اقامۀ دعوی نمود.

اما اکثر قانونگذاران جمهوریخواه از دستور رئيس جمهور حمایت میکنند. پاول راین رئیس مجلس نمایندگان در کانگرس ایالات متحده ضمن حمایت از فرمان رئیس جمهر گفت: "ما نیاز به تحمل و حصور اطمینان از بررسی معیاری این موضوع را داریم تا بتوانیم امنیت کشور خود را به گونۀ بهتر تضمین کنیم."

رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به روز سه شنبه وعده داد که برنامه اسکان مجدد پناهندگان، زمانیکه سیستم مناسب امنیتی وجود داشته باشد، دوباره اغاز خواهد شد.

  • 16x9 Image

    لیلما حبیب عظیمی

     

    لیلما حبیب عظیمی از سال ۱۹۸۰ میلادی بدینسو با رسانه های مختلف به صفت گوینده ،گزارشگر،ویراستار و ویرایشگرتصویر ایفای وظیفه نموده  وازسال ۲۰۰۶ میلادی در بخش دری تلویزیون آشنا صدای امریکا مصروف کار است.

     

XS
SM
MD
LG