لینک های دسترسی

Breaking News

انتخابات میان دوره یی ایالات متحده تا صد روز دیگر


تا انتخابات میان دوره یی ایالات متحده یک صد روز بیشتر باقی نمانده است. این انتخابات در ماه نومبر صوت میگیرد و اداره هردو مجلس نمایند گان و مجلس سنا در معرض آزمون قرار دارد. نظرسنجی ها نشان میدهد که دموکرات ها اندکی در موقف بهتر قرار دارند و هردو حزب جمهورخواه و دموکرات موافق اند که رئیس جمهور ترمپ موضوع کلیدی این انتخابات خواهد بود.

رئیس جمهور ترمپ در گردهم آیی اخیر در منسوتا حامیان خود را ترغیب کرد که در انتخابات پارلمانی برای کمک به جمهوریخواهان رای دهند.

آقای ترمپ گفت که عقب نشینی نمی کند" ما عقب نشینی نمی کنم. ما هیچگاه تسلیم نمی شویم. ما برای کسب پیروزی به پیش می رویم."

دموکرات ها نیز مبارزات جدی را برای انتخابات میان دوره یی اغاز کردند. برنی سندرز کاندید انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزارد شانزده در کنزاس گردهم آیی را بر پا نمود. آقای سندرز در مورد اهمیت مبارزات کنونی چنین گفت"این مبارزه در باره اینکه کی مجلس نمایند گان را اداره می کند بی نهایت مهم است. اگر شما کاری را بتوانید انجام دهید که من می دانم می توانید، این انتخابات ، انتخاباتی خواهد بود که نه تنها در این کشور بلکه در سراسر جهان شنیده خواهد شد."

دموکرات ها برای بدست آوردن اداره مجلس نمایندگان حد اقل باید بیست و چهار کرسی و برای مجلس سنا دو کرسی را بدست آورند.جان فورتیر از انستیتوت مرکز سیاست دو حزبی می گوید دموکرات ها باید در پهلوی داشتن انرژی ، تاریخ را نیز حامی خود دارند.

در انتخابات ماه نومبر برای تمام چهار صد و سی و پنج کرسی مجلس نماینگان و حدود یک بر سوم کرسی های سنا مبارزه صورت میگیرد که نتایج آن تاثیر بزرگی در دوسال باقیمانده دوره ریاست جمهوری رئیس جمهور ترمپ خواهد داشت.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG