لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: باید از دشمنان جلوتر باشیم تا آسیبی به ما نرسد


رئیس جمهور ایالات متحده می گوید که کشورش باید در دفاع میزایل، از دشمنان خود چند گام جلوتر باشد تا نگذارد آن‌ها به ایالات متحده آسیبی بزنند.

دونالد ترمپ روز پنجشنبه ۲۷ جدی، در جریان سخنرانی در وزارت دفاع، با اعلام سیاست جدید دفاع میزایلی امریکا گفت که هر قدر امریکا قوی‌تر و نیرومند‌تر باشد، نیاز کمتری به استفاده از سیستم دفاع میزایل خواهیم داشت.

آقای ترمپ افزودیک امریکای نیرومند، بهترین راه برای حفظ صلح و جلوگیری از جنگ است.

رئیس جمهور امریکا هفت ماه پس از آنکه اعلام کرد تهدید از جانب پیونگ یانگ برطرف شده است، روز پنجشنبه کوریای شمالی را یک تهدید دایمی و فوق العاده خواند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور ترمپ در این مجلس حملۀ دهشت افگنی روز چهارشنبه در سوریه را بار دیگر محکوم کرد و تاکید ورزید که حکومت به گفتۀ وی خون‌بار داعش بار دیگر برنمی‌گردد.

در حملۀ روز چهارشنبه بر کاروان ائتلاف به رهبری امریکا در منبِج سوریه، که داعش مسوولیت آن را به عهده گرفت، شانزده نفر به شمول چهار امریکایی کشته شدند.

برنامه‌ای نوین با شش راهبرد

رئیس جمهور ایالات متحده گفت که هرچند "ما تکنالوژی نظامی بسیار پیشرفته‌ای داریم ولی نیروهای متخاصم هم دارند و برد میزایل و توان نظامی خود را بالا می‌برند. وظیفه اول من به عنوان رئیس جمهور، دفاع از کشور است. راهبرد تازه ما خواستار شش تغیر عمده در سیاست میزایل می باشد." ​

دونالدترمپ اولویت اول را "حفظ امنیت مردم ایالات متحده" عنوان کرده گفت "می‌خواهیم سیستم دفاعی جامعی داشته باشیم که از همه ایالت‌های امریکا محافظت کند."

دومین راهبرد "سرمایه گذاری در سیستم کمپیوتری نوین و شرایط به سمت بهتر شدن و به روز رسانی سیستم دفاعی ما. رژیم ایران همین چند روز پیش میزایلی ماهواره‌بر را امتحان کرد که البته شکست خورد ولی اگر این برنامه آن‌ها پیشرفت کند، می‌تواند حتی به ایالات متحده برسد. ما اجازه نمی دهیم."

پرزیدنت ترامپ گفت:‌"این کافی نیست که ما با حرکت تهدیدی دشمنان همگام شویم. باید از آن‌ها پیشی بگیریم."

دونالدترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده
دونالدترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده

سومین راهبرد به گفتۀ رئیس جمهور ترمپ "دفاع از مردم امریکا در برابر همۀ أنواع دفاع میزایلی. در طرح ما ایالات متحده آمادگی دارد روی هر میزایلی از کروز گرفته تا مافوق صوت، قدرت دفاعی داشته باشد."

آقای ترمپ چهارمین راهبرد امریکا را "تشکیل نیروی فضایی" عنوان کرد و گفت که واشنگتن تکنالوژی مهمی استفاده خواهد کرد و از هرجایی که حتی به اشتباه و فارغ از نوع میزایل شلیک شود، جلوی آن گرفته خواهد شد.

آقای ترمپ گفت "مطمئن باشید در جهان، بازیگران بدی حضور دارند و اگر لازم شد ما می‌توانیم از همه خشن‌تر باشیم. به باور من، هر چقدر قوی‌تر باشیم، کمتر به استفاده از آن قدرت نیاز داریم."

رئیس جمهور ترمپ علاوه کرد که پنجم "کنار گذاشتن کاغذبازی اداری است که جلوی حرکت سریع به این تکنالوژی نوین را می‌گیرد."

رئیس جمهوری امریکا افزود "ششم:‌ ما این راه را با هم‌پیمانان خود باید طی کنیم. ما متحدانی بسیار ثروتمند داریم و از آن‌ها دفاع می‌کنیم که البته مایه افتخار ما است. ولی خیلی از آن‌ها این قدر ثروت دارند که می‌توانند هزینه این دفاع را به ما بپردازند. حالا از آن‌ها می‌خواهیم بپردازند و این به ما اجازه می‌دهد در این برنامه‌های نوسازی سرمایه‌گذاری سنگین کنیم و این هزینه به ما برمی‌گردد."

XS
SM
MD
LG