لینک های دسترسی

Breaking News

پیام نوروزی ترمپ؛ نکوهش رژیم و ابراز همبستگی با مردم ایران


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا با نشر پیامی، نوروز را به همه کسانی که در امریکا و سرتاسر جهان از آن تجلیل می‌کنند، مبارکباد گفت.

آقای ترمپ در این پیام گفته است "نوروز برای بسیاری در غرب آسیا، آسیای مرکزی و به ویژه در ایران زمان ویژه برای شکرگزاری و جشن گرفتن است تا گرد هم آمده و درحالیکه با حس تازۀ خوشبینی برای آمدن بهار آماده می‌شوند، بر نعمت‌های سال گذشته تامل کنند".

پیام رئیس جمهور امریکا به مردم ایران اشاره کرده و گفته است که آنان مانند چهار دهۀ گذشته، آمدن بهار را "زیر فشار سنگین ظلم رژیم فاسد و بی‌رحم کشور شان" تجلیل می‌کنند.

آقای ترمپ در پیام نوروزی خود مردم ایران را سزاوار داشتن حکومتی پاسخگو دانسته که به ایرانیان با احترام و کرامت رفتار کند. او در این پیام گفته است که "برای تولد دوباره آزادی در ایران" دعا می‌کند.

مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده امریکا نیز با نشر پیام جداگانه به نمایندگی از مردم امریکا نوروز را به کسانیکه در امریکا، ایران و سرتاسر جهان جشن می‌گیرند، تبریکی گفته است.

در همین حال آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران در پیام نوروزی به ایرانیان، بر غرب و به ویژه ایالات متحده تاخته است.

آقای خامنه‌ای بار ملامت مشکلات و وضعیت نا بسامان اقتصادی ایران را به دوش "تحریم‌های شدید و بی سابقۀ" امریکا و اروپا انداخته است.

XS
SM
MD
LG