لینک های دسترسی

Breaking News

سه کشور دیگر در فرمان جدید منع سفر به امریکا افزوده شد


رئیس جمهور دونالد ترمپ منع سفر را برای اتباع هشت کشور دشوار اما متناسب خوانده آنرا به نفع کشور دانست
رئیس جمهور دونالد ترمپ منع سفر را برای اتباع هشت کشور دشوار اما متناسب خوانده آنرا به نفع کشور دانست

مسافرین عازم ایالات متحده از هشت کشور حالا مواجه با محدودیت های جدیدی در تحت فرمان اجرایی تجدید شده ای خواهند شد که دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده آنرا بروز یکشنبه به امضا رسانید .

مقررات جدیدی که از ۱۸ اکتوبر مرعی الاجرا خواهد بود شامل اتباع چاد، ایران، لیبیا، کوریای شمالی، سومالیا، سوریه، ونزویلا و یمن می گردد.

مقامات امریکایی گفتند این کشورها از این سر باز زدند تا در مورد دهشت افگنی و سایر مسایل معلومات خویش را با ایالات متحده شریک سازند.

فرمان جدید اجرایی رئیس جمهور ایالات متحده ناوقت یکشنبه در زمانی نافذ می گردد که فرمان قبلی منع سفر که شامل حال اتباع شش کشور عمدتاً مسلمان می‌شد، ۹۰ روز بعد از انفاذ آن منقضی می گردد.

در فرمان منع سفر قبلی اتباع ایران، لیبیا، سومالیا، سودان، سوریه و یمن از داخل شدن به ایالات متحده در صورتیکه روابط خانوادگی یا کاروباری نمی داشتند، منع می شدند.

ترمپ دراعلامیه جدیدی که به نشر سپرد گفت: "منحیث رییس جمهور، من باید امنیت و منافع ایالات متحده و مردم آنرا پاسبانی کنم. محدودیت هایی که اعلام گردید دشوار و متناسب اند و پیامی دارد که حکومت های کشورهای خارجی باید با ما کار کنند تا امنیت را بهبود بخشیم."

خروج سودان از فهرست

فرمان جدید شامل سودان نمی گردد اما چاد، ونزویلا و کوریای شمالی به پنج کشور عمدتا مسلمان افزوده شده اند.

در اعلامیه ریاست جمهوری ایالات متحده آمده است "کوریای شمالی درهیچ موضوعی با حکومت ایالات متحده همکاری نمی کند و نتوانسته است ضروریا ت شریک ساختن معلومات را پوره بسازد."

ونزویلا ازین سبب ذکر گردیده است که از همکاری درین مورد که ایا اتباع آن عامل تهدیدات ملی امنیتی یا مصئونیت عامه می شوند یا خیر سر باز زده است." مقامات ایالات متحده همچنان گفتند که حکومت ونزویلا با رغبتش اتباعش را که از ایالات متحده اخراج می گردند نمی پذیرد.

عفو بین المللی این فرمان منع سفر را نکوهش کرد ـ "از زمانیکه فرمان قبلی ده ماه قبل تطبیق گردید ما خانواده هایی را دیدیم که از هم دور شدند و تمام مردمان کشورها به خاطر جنایت چند تن مورد سرزنش قرار گرفتند."

این گروه حقوق بشر این بیانیه را یکشنبه به نشر سپرد. در بیانیه آمده است "این فرمان نه تنها یک مصیبت برای کسانی بود که خواهان مصئونیت بوده اند، بلکه شامل کسانی نیز می شد که تنها می خواستند به ایالات متحده سفر، تحصیل یا کار کنند.

بیانیه افزوده است "این عمل امروز نه خشونت را کاهش می بخشد و نه هم کسی را مصئون می سازد."

هفته گذشته بعد از آنکه بمی در ریل زیرزمینی لندن قسما منفجر گردید، دونالد ترمپ خواستار منع سفر شدید تری شد.

او در یک پیام تویتری خویش نوشت : "منع سفر به ایالات متحده باید گسترده تر و شدید تر و مشخص تر باشد،با آنکه از لحاظ سیاسی بی خردی جلوه کند."

گزارش: صدای امریکا

برگردان: عبدالواجد عادل

XS
SM
MD
LG