لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ به قوای بحری امریکا: قایق‌های آزاردهندۀ ایرانی را نابود کنید


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده به قوای بحری امریکا دستور داده است که هر کشتی ایرانی را که سبب مزاحمت و آزار کشتی‌های امریکایی شود، نابود کنند.

قوای بحری امریکا هفتۀ گذشته گفت که قایق‌های سپاه پاسداران ایران مانور "خطرناک و آزاردهنده" را در نزدیکی کشتی‌های جنگی امریکایی در خلیج فارس انجام داده اند.

دونالد ترمپ صبح چهارشنبه ۲۲ اپریل (سوم ثور) در یک پیام تویتر نوشت: "به قوای بحری ایالات متحده دستور داده ام که اگر قایق‌های توپدار ایرانی در بحر مزاحم کشتی‌های ما شدند، هریک و همه آنها را هدف قرار داده و نابود کنند."

فرماندهی مرکزی نظامیان امریکایی (سنتکام) گفته است که، کم از کم ۱۱ قایق‌ سپاه پاسداران ایران به تاریخ ۱۵ اپریل (۲۷ حمل) برای حدود یک ساعت با سرعت زیاد از مقابل و عقب چندین کشتی قوای بحری امریکا با مانور "خطرناک" حرکت می‌کردند.

ویدیوهای نشر شده توسط نظامیان امریکایی نشان می‌دهد که قایق‌های ایرانی به سمت کشتی‌های جنگی امریکایی نزدیک می‌شوند.

پس از نشر بیانیۀ سنتکام، مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده گفت: "مردم امریکا می‌دانند که رییس جمهور ترمپ در حفاظت از امریکاییان، محافظت از نظامیان مان و حفاظت از نیروهای بحری مان جدی است واطمینان کامل دارم تصمیمی در این راستا خواهیم گرفت."

سپاه پاسداران ایران با نشر بیانیه‌ای گفت که نیروهای سپاه زمانیکه با "اقدامات غیرحرفه‌ای و تحریک کنندۀ" کشتی‌های جنگی امریکایی روبرو شدند، مانوری را انجام دادند.

XS
SM
MD
LG