لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا بر کوریای شمالی تعزیرات جدید اقتصادی وضع کرد


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه دستور وضع تعزیرات جدید اقتصادی بر کوریای شمالی را امضا کرد.

آقای ترمپ گفت که با وضع تعزیرات جدید امریکا، منابع عایداتی کوریای شمالی را برای تمویل برنامه هسته یی آن کشور قطع خواهد شد.

بر اساس دستور جدید دونالد ترمپ، حکومت امریکا اکنون می تواند شهروندان بیشتر کوریای شمالی را درج فهرست سیاه کرده و بر شبکه های تجارتی آن کشور تعزیرات وضع کند.

دونالد ترمپ گفت که امریکا می تواند بر صنایع نساجی، ماهیگیری، فناوری معلوماتی و همچنین صنعت تولیداتی کوریای شمالی تعزیرات وضع نماید.

رئیس جمهور امریکا از بیجینگ – بزرگترین شریک تجارتی کوریای شمالی به خاطر تصمیم بانک مرکزی چین مبنی بر وضع ممنوعیت بر معاملات بانک های چینی با کوریای شمالی نیز قدردانی کرد.

وضع تعزیرات جدید امریکا علیه کوریای شمالی نشان می دهد که واشنگتن هنوز هم می خواهد تا با اعمال فشار های اقتصادی، کوریای شمالی را مجبور به توقف برنامه انکشاف سلاح های هسته یی آن کشور کند.

رئیس جمهور ترمپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی ملل متحد در مورد استفاده گزینه نظامی برای توقف دادن برنامه انکشاف سلاح های هسته یی کوریای شمالی نیز هشدار داده بود.

شورای امنیت ملل متحد نیز در واکنش به ششمین و قویترین آزمایش هسته یی کوریای شمالی، در اوایل ماه جاری میلادی بر آن کشور تعزیرات جدید اقتصادی وضع کرد.

XS
SM
MD
LG