لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ 'گردهمایی بزرگ' را در واشنگتن دی سی برگزار می‌کند


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در نظر دارد تا در چهارم جولای، روز استقلال امریکا، گردهمایی بزرگی در شهر واشنگتن دی سی برگزار شود.

آقای ترمپ در تویتر نوشته است که گردهمایی موسوم به "تعظیم به امریکا" بزرگترین گردهمایی در تاریخ شهر واشنگتن دی سی خواهد بود.

همه ساله، جشن استقلال ایالات متحدۀ امریکا در شهر واشنگتن دی سی با گردهمایی صدها هزار نفر، اجرای کنسرت‌ها و نمایش جالب آتش بازی در شامگاه همان روز تجلیل می‌شود.

اما رئیس جمهور ترمپ گفته است که امسال تجلیل از روز استقلال به گونۀ دیگر و بی پیشینه بوده و با اشاره به شخص خود گفته است که در این روز "رئیس جمهور دلخواه شما" نیز سخنرانی خواهد کرد.

آقای ترمپ که از رژۀ نظامی باستیل یا روز یادبود از انقلاب کبیر فرانسه الهام گرفته است، خواسته بود تا به تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۸ که مصادف به صدمین سالروز پایان جنگ جهانی اول است، رسم و گذاشت نظامی در شهر واشنگتن دی سی برگزار شود.

پس از آنکه مقام‌های وزارت دفاع ایالات متحده تخمین زدند که آوردن قوا و تجهیزات نظامی به واشنگتن دی سی ۹۲ میلیون دالر هزینه برخواهد داشت، برگزاری این رژۀ نظامی لغو شد.

مقام‌های محلی شهر واشنگتن دی سی نیز ابراز نگرانی کردند که سیر و حرکت وسایط و تجهیزات سنگین نظامی سبب تخریب شدن جاده های این شهر خواهد شد.

اما اوایل ماه روان، رئیس جمهور ترمپ بار دیگر با بیان "گردهمایی بزرگ" در واقع از علاقمندی خود به برگزاری رژۀ نظامی در شهر واشنگتن دی سی خبر داد، با اینحال در تویت اخیر آقای ترمپ مشخص نشده است که آیا گردهمایی چهارم جولای ۲۰۱۹ شامل رژۀ نظامی خواهد بود یا خیر.

XS
SM
MD
LG