لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ در جستجوی گزینۀ غیر از جنگ در افغانستان است


با گذشت بیش از شش و نیم ماه از آغاز کار حکومت ترمپ، تا کنون استراتیژی وی در قبال افغانستان مشخص نشده است
با گذشت بیش از شش و نیم ماه از آغاز کار حکومت ترمپ، تا کنون استراتیژی وی در قبال افغانستان مشخص نشده است

وزیر خارجۀ ایالات متحده گفته است که رئیس جمهور دونالد ترمپ نمی‌خواهد که وضعیت در افغانستان به منوال گذشته باقی بماند و در مورد استراتیژی امریکا در قبال افغانستان، از مشاوران خود سوالات دشواری پرسیده است.

ریکس تلرسن هنگام صحبت در حاشیۀ نشست انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا در مانیلا، پایتخت فلیپین،دیدگاه خود را در مورد جنگ افغانستان ابراز نداشت، اما گفت که آقای ترمپ از ادامۀ جنگ به شکل قبلی آن در افغانستان، خوشنود نیست.

با گذشت بیش از شش و نیم ماه از آغاز کار حکومت رئیس جمهور ترمپ، تا هنوز استراتیژی ایالات متحده در قبال افغانستان مشخص نشده است.

وزیر خارجۀ ایالات متحده گفت "رئیس جمهور، برخی سوالات بسیار بسیار مشخصی را می‌پرسد، و فکر می‌کنم پرسش‌های خوبی است که او باید بپرسد. و شاید این سوالاتی باشد که هیچ کسی در گذشته نمی‌خواست آن را مطرح کند".

آقای تلرسن گفت همیشه گزینه های دیگر غیر از جنگ وجود دارد و به گفتۀ وی این فقط یک حرف است که "جنگ را به دلیلی ادامه می‌دهیم که چارۀ دیگری نیست".

وزیر خارجۀ ایالات متحده گفت که رئیس جمهور ترمپ هدایت داده است تا گزینه‌های دیگر غیر از جنگ در افغانستان کاوش و جستجو شود.

ریکس تلرسن افزود که شورای امنیت ملی ادارۀ ترمپ، تا حال سه بار در مورد تجدید نظر استراتیژی جنگ ایالات متحده در افغانستان تشکیل جلسه داده است.

دو روز پیش، مشاور امنیت ملی حکومت ایالات متحده نیز در صحبت با تلویزیون ان بی سی امریکا گفت که آقای ترمپ تصامیم مهمی را در مورد افغانستان اتخاذ کرده است که در چارچوب یک ستراتیژی منطقه‌ای گنجانیده شده است.

XS
SM
MD
LG