لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ و پوتین با خواست های متفاوت در فنلند دیدار می کنند


آمادگی ها در هلسینکی، پایتخت فنلند قبل از ملاقات بین دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده و ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به شکل کامل آن بر قرار است.

دیدار ترمپ و پوتین در یکی از اقامتگاه های رسمی ریاست جمهوری فنلند در هلسینکی برگزار خواهد شد – در قصر ریاست جمهوری قرن نوزدهم که بر بحیره بالتیک مشرف است.

تدابیر امنیتی شدید است و رسانه های بین المللی قبل از ورود رئیس جمهور ترمپ و ملینا ترمپ، بانوی اول ایالات متحده در میدان هوایی هلسینکی شام یکشنبه تامین شده است.

در نزدیک قصر ریاست جمهوری پولند، پوسترهایی با این عبارات با هشدار شدید ورود ترمپ را خوش آمد گفته است "ما اندکی نگران استیم. اهداف سیاسی برای خوب ساختن جهان در حد ممکن است. برای هر کسی. لطفا تصامیم خوب بگیرد."

عین پیام همچنین به زبان روسی با هدف مخاطب قرار دادن ولادمیر پوتین نوشته شده است.

تحلیلگران می گویند که اتهامات وارده مبنی بر مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ امریکا بر ۱۲ کارمند استخباراتی روسیه ملاقات فردا بین ایالات متحده و روسیه را پیچیده خواهد ساخت.

برایان بیری، خبرنگار و ویراستار امور بین المللی در واشنگتن می گوید "این وضعیت، شرایط را به خاطری اندکی پیچیده تر می سازد زیرا اتهامات وزارت عدلیه امریکا در خصوص اینکه چه کسی چه وقتی چه کار کرده است و مشخصا از مقامات روسی نام بردن، اندکی مشخص تر می باشد. بنابراین بیان اتهامات مداخله بدون ارائه سند بسیار مشکل خواهد بود."

خواست ترمپ

رئیس جمهور ترمپ، در موجودیت شایعات در پیوند پیوندش با مسکو به این نشست می رود، پرسش هایی را بیشتر تنها از زمانی برانگیخته است که وزارت عدلیه هفته گذشته ۱۲ کارمند استخبارات نظامی روسی را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ امریکا در سعی کمک کردن به ترمپ متهم کرد.

ترمپ پیوسته تاکید کرده است که بهبود روابط با روسیه به نفع ایالات متحده است. اما تقاضای زیاد وی از نشست فنلند دایر شدن خود نشست و تقویت پیوندها بین واشنگتن و مسکو و بین پوتین و ترمپ می باشد.

به نظر جان هانسمن، سفیر امریکا در روسیه، نشستی در این سطح و در این مقطع زمانی در تاریخ قابل ارائه است. آنچه که در این شرایط مهم است که ما یک بحث را آغاز کنیم.

خواست پوتین

برای پوتین، ملاقات با ترمپ فرصتی را فراهم می سازد که از مدتی طولانی منتظر آغاز ترمیم روابط با واشنگتن بعد از چندین سال کشیدگی های فزاینده بوده است.

پوتین می خواهد که ایالات متحده و متحدین آن، تعزیرات بر روسیه را فسخ کند، نیروهای ناتور مستقر شده نزدیک سرحدات روسیه عقب کشیده شوند، و تجارت با مسکو به گونه معمول برگردد.

در دراز مدت، رئیس جمهور پوتین امیدوار است ایالات متحده را قانع سازد تا نفوذ مسکو را بر همسایگان شوروی سابق قبول کند و به گونه وسیع تر روسیه را به حیث نقش آفرین جهانی به رسمیت بشناسد که منافع آن باید مد نظر گرفته شود.

پوتین و ترمپ پیش از این دیدار، دوبار در حاشیه نشست های بین المللی با هم ملاقات داشته اند.

در کنار روسای جمهور، مایک پمپیو، وزیر خارجه ایالات متحده و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه قرار است در قصر ریاست جمهوری پولند دوشنبه ملاقات کنند.

در عین حال، یک گروه حامیان رئیس جمهور ترمپ که خود را " هلسینکی ترمپ را دوست دارد" نامیده اند، ابتکاری را برای نامگذاری یک جاده در مرکز هلسینکی به نام ترمپ به راه انداخته است.

فنلند، در یک قرن گذشته مستقل از روسیه که همسایه آن کشور می باشد بوده است، اما با وجودی که پولند عضو اتحادیه اروپایی است، روابط عملی خود را با همسایه بزرگتر خود ضمن توسعه روابط خود با غرب حفظ کرده است، که این کار آن کشور را به میزانی نشست ترمپ و پوتین مناسب ساخته است.

XS
SM
MD
LG