لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ مسافرت از برازیل به امریکا را منع کرد 


با افزایش گسترش کرونایروس در برازیل، دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده سر از امروز ۲۶ ماه می (ششم جوزا) مسافرت‌ها از این کشور به امریکا را منع کرد.

قصر سفید دو روز پیش این محدودیت را اعلام کرده بود و گفته بود که از روز پنجشنبه به بعد اجرایی خواهد شد، اما مقامات دلیل به اجرا گذاشتن پیش از وقت آنرا ارایه نکرده اند.

براساس این اقدام، شهروندان کشورهای خارج که در ۱۴ روز گذشته از برازیل دیدن کرده اند، اجازه ورود به ایالات متحده را نخواهند داشت.

مقامات صحی می‌گویند که اعراض و علایم کووید۱۹ در مدت ۱۴ روز ظاهر می‌شود و دلیل مدت ۱۴ روزه مسافرت به برازیل نیز همین است.

بر اساس معلومات وزارت صحت برازیل شمار افرادی که روز گذشته در آن کشور به کووید۱۹ مبتلا شده اند بیشتر از شمار کسانی است که در امریکا به این بیماری مبتلا شده اند.

براساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، برازیل تا اکنون ۳۷۴۸۹۸ مورد ابتلا و ۲۳۴۷۳ مورد مرگ ناشی از کروناویروس را گزارش داده است.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که در ۱۸۸ کشور و قلمرو جهان تا امروز سه شنبه ۲۶ ماه می (ششم جوزا) بیش از پنج میلیون و ۵۱۵ هزار نفر به کروناویروس مصاب شده و ۳۴۶ هزار و ۶۳۲ تن از اثر بیماری کووید۱۹ جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG