لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: دهشت افگنان وحشی را نابود می‌کنیم


آقای ترمپ گفت که از زمان حملات ۱۱ سپتامبر تا کنون هفت هزار نظامی امریکایی در جنگ بر ضد دهشت افگنان کشته شده است
آقای ترمپ گفت که از زمان حملات ۱۱ سپتامبر تا کنون هفت هزار نظامی امریکایی در جنگ بر ضد دهشت افگنان کشته شده است

رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا در نخستین سخنرانی خود در مراسم یادبود از قربانیان حملات دهشت افگنی ۱۱ سپتامبر بر امریکا گفت که حکومت وی به دنبال از بین بردن گروه های دهشت افگن وحشی است که به گفتۀ وی جهان را نا امن کرده اند.

رئیس جمهور دونالد ترامپ روز دوشنبه با حضور در این مراسم در مقر وزارت دفاع امریکا گفت "هدف تروریست ها ترساندن ما بود، اما امریکا مرعوب نمی شود. نام آنان به فهرست دشمنان ما که نابود شده اند، اضافه خواهد شد".

آقای ترمپ با تاکید بر قدرت نظامی امریکا گفت که نظامیان امریکایی آماده اند تا نیروی وحشی و شرور دهشت افگن را که دشمن امریکا و دشمن تمام ملل متمدن جهان است، دنبال کرده و آنان را نابود کنند تا به گفتۀ وی دیگر این دهشت افگنان هیچ پناهگاهی برای سازماندهی حمله بر ملت ها نداشته باشند.

رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا گفت نقشه هایی داریم که به این قاتلان بگوییم که هیچ پناهگاهی وجود ندارد که آنها بتواند در آن پنهان باشند و از تیررس ما مخفی شوند.

با اشاره به کشته شدن هفت هزار سرباز امریکایی پس از حملات ۱۱ سپتامبر، رئیس جمهور ترمپ گفت که در میان این سربازان از همه اقوام و ادیان بودند که یگانه وظیفۀ آنان دفاع از امریکا متحد بود.

از آغاز تهاجم به رهبری ایالات متحده بر افغانستان و فروپاشی رژیم طالبان، تا کنون بیش از ۲۴۰۰ نظامی امریکایی در افغانستان کشته شده است.

رئیس جمهوری ترمپ و همسرش میلانیا صبح دو شنبه درست در همان دقیقۀ که نخستین حملۀ دهشت افگنی ۱۱ سپتامبر صورت گرفت، با حضور در محوطه قصر سفید مراسم یک دقیقه سکوت را به احترام قربانیان برگزار کردند.

مایک پنس، معاون ریاست جمهوری ایالات متحدۀ امریکا نیز در مراسمی به مناسبت یادبود از قربانیان حملات یازدهم سپتامبر در شهر شنکس ویل پنسیلوانیا، شرکت و سخنرانی کرد.

ساعت ۸:۴۶ صبح روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ نخستین طیاره از چهار طیارۀ مسافربری ربوده شده توسط دهشت افگنان مرتبط با القاعده به یکی از برج های دوگانۀ مرکز جهانی تجارت در نیویارک برخورد کرد و دقایقی بعد، طیارۀ دوم برج دیگر این مرکز را هدف گرفت.

اندکی بعد طیارۀ سوم به مقر وزارت دفاع ایالات متحده – ساختمان پنتاگون- برخورد کرد و طیارۀ چهارم که عازم واشنگتن بود، با اقدام شجاعانۀ سرنشینان آن در کشتزاری در پنسلوانیان سقوط کرد.

در کمتر از دو ساعت نزدیک به سه هزار نفر در این رویدادها کشته شدند که بیشتر آنان ساکنان نیویارک بودند، اما همه امریکایی نه بلکه مهاجرانی از تبارها و کشورهای مختلف نیز در میان قربانیان شامل بودند.

XS
SM
MD
LG