لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: زمان بیرون شدن از جنگ‌های مضحک فرا رسیده است


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده در صفحۀ تویتراش نوشته است که زمان آن فرا رسیده است تا امریکا از جنگ های مضحک و بی پایان که بیشتر آن قومی است، بیرون شود و سربازان امریکایی به کشور شان برگردند.

رییس جمهور ایالات متحده همچنان گفته است که ایالات متحده در جایی خواهد جنگید که منافع اش در آن نهفته باشد و تنها برای پیروزی خواهد جنگید.

او گفته است که ایالات متحده قرار بود برای ۳۰ روز در سوریه بماند اما اکنون چندین سال می‌شود که نیروهای امریکایی بدون کدام هدف در آن کشور مستقر اند.

او گفت که خلافت دولت اسلامی (داعش) صد در صد شکست داده شد و هزاران جنگجوی داعش که بیشتر شان اروپایی اند، توقیف شده اند. کشورهای اروپایی از امریکا خواسته اند که این زندانیان در زندان‌های امریکا نگه‌داری شوند؛ تقاضایی که از سوی ایالات متحده رد شده است.

آقای ترمپ نوشته است: " ما برای شما کار فوق العادۀ انجام دادیم و اکنون شما می‌خواهید ما آنرا با مصارف گزاف در زندان های امریکا نگه‌داریم. شما باید آنان را تسلیم شوید و محاکمه کنید."

رییس جمهور ترمپ نگاشته است که اروپایی‌ها فکر می‌کنند که امریکا مانند همیشه، در ناتو در تجارت و همه چیز "ابله" است.

او نوشته است که کردها با امریکا یکجا جنگیدند اما امریکا به آنان تجهیزات و پول فروان برای انجام این کار پرداخت کرد: " آنان از دهه‌ها با ترکیه در جنگ اند و من این جنگ را برای تقریباً سه سال دوام دادم اما اکنون زمان آن رسیده است که از جنگ های مضحک بی پایان بیرون شویم،"

آقای ترمپ که دستور خروج تدریجی نیروهای امریکایی از سوریه را داده است در یک تویت دیگر نوشته است که ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق، روسیه و کردها باید در مورد وضعیت در سوریه و این که با جنگجویان دستگیر شدۀ داعش در همسایگی شان چه می‌کنند، تصمیم بگیرند."

رییس جمهور امریکا همچنان نوشته است که این کشورها از داعش نفرت دارند و سالها است با این گروه دشمنی دارند در حالی که امریکا بشتر از ۱۱ هزار کیلومتر دور از آنان موقعیت دارد و اگر این گروه نزدیک ایالات متحده بیاید، یک بار دیگر درهم شکستانده خواهد شد.

XS
SM
MD
LG