لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: مذاکرات با رهبر کوریایی شمالی باید موفق باشد


صدراعظم جاپان از ایالات متحده خواست تا تقاضای تخریب کامل، قابل تصدیق و برگشت ناپذیر برنامه هسته یی کوریای شمالی را نماید
صدراعظم جاپان از ایالات متحده خواست تا تقاضای تخریب کامل، قابل تصدیق و برگشت ناپذیر برنامه هسته یی کوریای شمالی را نماید

رئیس جمهور ترمپ میگوید مذاکرات پیشبینی شده بین ایالات متحده و کوریای شمالی تنها در صورتی عملی خواهد شد که متضمن موفقیت باشد.

آقای ترمپ گفت "امیدوارم تا مذاکرات بسیار موفق داشته باشیم. اگر فکر کنیم که موفق نیست، مذاکره نمی کنیم. اگر فکر کنیم که مذاکرات مثمر نخواهد بود، نمی رویم. اگر ملاقات زمانی که آنجا استم مثمر واقع نگردد، محترمانه مذاکرات را ترک می کنم و به آنچه ما انجام می دهیم ادامه خواهیم داد."

روز چهارشنبه آقای ترمپ موضع پاکسازی شبه جزیره کوریا را از سلاح اتمی با شینزو ابی صدراعظم جاپان در فلوریدا مورد بحث قرار داد. در عین زمان آقای ابی ایالات متحده را ترغیب نمو د تا موقف جدی تر را در برابر کوریای شمالی اتخاذ کند و روی محو کامل برنامه هسته ای کوریایی شمالی تاکید نمود.

اگر ملاقات رئیس جمهور ترمپ با کم جونگ اون رهبر کوریای شمالی، آنچنان که انتظار میرود، صورت گیرد یک رویداد تاریخی خواهد بود. تا کنون هیچ یک از روسای برحال ایالات متحده با یک رهبر کوریای شمالی ملاقات نکرده است.

طی چند ماه گذشته جهان شاهد شماری از آزمایش های هسته ای و تهدیدهای کوریایی شمالی بود. کشور های منطقه همچو چین و جاپان دربرابر این تهدیدات احساس نگرانی و خطر نموده اند.

جاپان یگانه کشوریست که از حمله هسته ای صدمه دیده است به همین دلیل جاپان بر ایالات متحده بمبنی بر همکاری کوریایی شمالی بر تعهدات بین المللی و محود برنامه هسته ای تاکید نمود.

XS
SM
MD
LG