لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ به ملل متحد: چین را به خاطر کروناویروس پاسخگو قرار دهید


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده از سازمان ملل متحد خواست که چین را به خاطر عملکردهایش در پیوند با همه‌گیری کروناویروس پاسخگو قرار دهد.

آقای ترمپ در این سخنرانی که یک روز پیش آن را ثبت کرده بود و روز سه شنبه ۲۲ سپتمبر (اول میزان) در مجمع عمومی ملل متحد نشر شد، گفت: "حکومت چین و سازمان جهانی صحت-که کماکان از سوی چین اداه می‌شود – به گونۀ غلط اعلام کردند که شواهدی مبنی بر انتقال [کروناویروس] از انسان به انسان وجود ندارد."

آقای ترمپ همچنین گفت: "سپس، آنان [چین و سازمان جهانی صحت] به دروغ گفتند که مبتلایان بی عرض [کووید۱۹] بیماری را به دیگران انتقال نخواهند داد...ملل متحد باید چین را به خاطر این کارکردها پاسخگو قرار دهد."

در این سخنرانی آقای ترمپ وعدۀ تدارک و توزیع واکسین کروناویروس را داد. او گفت: "ما ویروس را شکست خواهیم داد، ما به این همه‌گیری پایان خواهم بخشید و وارد عصر جدید رفاه، همکاری و صلح خواهیم شد...سه واکسین در مرحلۀ نهایی آزمایش کلینیکی قرار دارد. از قبل آن را به پیمانۀ گسترده تولید می‌کنیم تا همزمان فوراً توزیع شود."

رییس جمهور ترمپ در خصوص مذاکرات صلح افغانستان گفت: "همین لحظه که صحبت می‌کنیم، ایالات متحده سرگرم کار برای ختم جنگ در افغانستان است و نیروهای مان را به کشور باز می‌گردانیم. "

آقای ترمپ همچنین از معاملۀ صلح صربستان و کوزوو، معاملۀ صلح امارات متحدۀ عرب و بحرین با اسراییل و مذاکرات جاری صلح میان جمهوری به عنوان تلاش حکومت اش برای ختم خصومت و آشتی میان کشورهای جهان یاد کرد.

رییس جمهور ترمپ که همواره ملل متحد را نقد کرده است، در سخنرانی خود در ۷۵مین مجمع عمومی این سازمان گفت که ملل متحد باید به "مشکلات واقعی جهان، چون تروریزم، سرکوب زنان، کار اجباری، قاچاق مخدرات، قاچاق انسان، بهره برداری جنسی، جور و آزار به خاطر دین و پاکسازی قومی و اقلیت‌های دینی" تمرکز کند.

XS
SM
MD
LG