لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: نوار صوتی قتل خاشقجی زجر آور است، آن را نمی شنوم


도널드 트럼프 미국 대통령이 지난 17일 산불이 발생한 캘리포니아로 떠나기 전 백악관에서 기자들의 질문에 답하고 있다.
도널드 트럼프 미국 대통령이 지난 17일 산불이 발생한 캘리포니아로 떠나기 전 백악관에서 기자들의 질문에 답하고 있다.

رئیس جمهور ایالات متحده امریکا می گوید که از جزئیات نوار صوتی مربوط به کشتن جمال خاشقجی با خبر است اما حاضر نیست آن را گوش کند.

رئیس جمهور ترمپ گفت که آن نوار صوتی "زجر آور و وحشتناک است".

دونالدترمپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز که یکشنبه ۱۸م نوامبر پخش شد، نتیجه گیری سازمان استخبارات مرکزی ایالات متحده را درباره مرگ جمال خاشقجی و این که ولیعهد عربستان دستور قتل آن روزنامه نگار منتقد سعودی را صادر کرده، قبل از وقت خواند.

ترمپ گفت که روز سه شنبه گزارش جامعی از ارزیابی دولت امریکا درباره مرگ جمال خاشقجی را دریافت خواهد کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنان گفت که ولیعهد عربستان سعودی مستقیما به وی گفته است که در قتل جمال خاشقجی دخالتی نداشته است. این در حالی است که بر اساس یافته های سازمان اطلاعات مرکزی امریکا، سی آی ای، خاشقجی احتمالا به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به قتل رسید.

رئیس جمهور ترمپ در این مصاحبه در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسید آیا ولیعهد عربستان به او دروغ گفته است، گفت "نمی دانم. آیا کسی می داند؟"

تعزیرات آلمان بر شهروندان عربستان

وزیرخارجۀ آلمان می گوید که برلین صدور ویزۀ شینگن اروپا را بر ۱۸ شهروند عربستان تحریم کرده است.

هایکو ماس، روز دوشنبه گفت که این تصمیم به خاطری اتخاذ شده که به آن افراد اتهام وارد شده که در قتل جمال خاشقجی دخیل اند. خاشقجی خبرنگار منتقد رژیم عربستان سعودی بود که ۲ اکتوبر در قونسلگری سعودی در شهر استانبول ترکیه کشته شد. به دنبال آشکار شدن جزئیات قتل این خبرنگار، بر ولیعهد سعودی، شهزاده محمد بن سلمان، اتهامات و انتقادات گسترده صورت گرفته است.

وزیرخارجۀ آلمان روز دوشنبه گفت "در این قضیه سوالات در مقایسه با پاسخ ها، بیشتر است. در مورد این جنایت و اینکه چه کسی دستور انجام آن را صادر داده است."

مقامات عربستان سعودی می گویند که قتل خاشقجی تصادفی بوده و تاکید می ورزند که مقامات قونسلگری عربستان در استانبول از آقای خاشقجی می خواستند تا دوباره به عربستان سعودی برگردد.

مقامات ترکی اما می گویند که قتل خاشقجی عمدی بود و بر عربستان سعودی فشار وارد می کند تا افراد مسوول باید در ترکیه محاکمه شوند.

از جانب دیگر، تاکنون محل دفن جمال خاشقجی آشکار نشده است، اما أقارب و دوستان وی، جمعۀ گذشته در مکه، مدینه و استانبول، نماز جنازۀ غیابی آقای خاشقجی را ادا کردند.

XS
SM
MD
LG