لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز سفر ترمپ به آسیا و داغ شدن جنجالهای انتخابات در واشنگتن


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده طی یک سفر ۱۲ روزه، راهی آسیا شده است. انتظار میرود که در این سفر، رئیس جمهور ترمپ در کنار دیدار با رهبران چین، جاپان و کوریای جنوبی، با ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز ملاقات کند.

آقای ترمپ در حالی روانۀ آسیا شده است که بحث ها پس انکشافات تازه تحقیقات مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات سال گذشتۀ ریاست جمهوری امریکا و همدستی ممکن نزدیکان ترمپ با مسکو گرم شده است.

رابرت مولر، رئیس هیئت ویژۀ حقیقت یاب که همدستی ممکن نزدیکان آقای ترمپ را با روسیه در انتخابات سال گذشتۀ ریاست جمهوری امریکا بررسی میکند، در جستجوی دریافت معلومات تازه میباشد.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، قبل از عزیمت اش به آسیا، گفت که او در مورد آن مجلس که در آن جورج پاپاداپلوس یکی از مشاورین سابق ستاد انتخاباتی اش برای او در مورد تنظیم روابط با روسیه سخن گفته باشد، اندک به یاد دارد. آقای ترمپ گفت: "من در مورد آن ملاقات زیاد به یاد ندارم. یک ملاقات کم اهمیت بود. بسیار وقت پیش صورت گرفته و زیاد به یاد ندارم."

جورج پاپاداپلوس به دروغ گفتن به اف بی آی در قسمت احتمال مداخلۀ روسیه در انتخابات امریکا، اعتراف کرده است. اما قصرسفید دیروز نقش پاپادوپولوس را در کمپاین انتخاباتی ترمپ بار دیگر کم اهمیت جلو داد.

سارا هاکبی ساندرز، سخنگوی قصرسفید، گفت که پاپادوپولوس در کمپاین ترمپ، "یک رضأ کار" بود و نقش او بسیار "کوچک" بود.

با وجود این اظهارات قصرسفید، دونالد ترمپ در جریان کمپاین انتخاباتی اش یک تصویر خود و جورج پاپاداپلوس را نشر کرده و او را یکی از مشاورین پالیسی خارجی خود معرفی کرده بود.

در عین حال، شماری از قانونگذاران محافظه کار و طرفدار رئیس جمهور ترمپ در کانگرس، خواستار استعفای رابرت مولر، رئیس هیئت ویژۀ حقیقت یاب شده اند و کار او را غیر ضروری عنوان کرده اند. اما قانونگذاران دموکرات گفته اند که هرتلاش به خاطر برکنار سازی مولر، با مخالفت جدی روبرو خواهد شد.

کشمکش های تازه در وانشگتن در حالی جریان دارد که رئیس جمهور ایالات متحده در اولین سفر رسمی اش دیروز راهی آسیا شد.

رئیس جمهور ترمپ قبل از مواصلت اش به آسیا، ابتدا بخاطر ادای احترام به آن صدها سرباز نیروی بحری امریکا که در سال ١٩۴١ در یک حملۀ غافلگیرانه از سوی جاپان کشته شده بودند، از پیرل هاربر در هاوایی دیدن نمود.

انتظار میرود که در این سفر، رئیس جمهور ترمپ از چین، جاپان، کوریای جنوبی، ویتنام وفلپین دیدن کند. مقامات در قصرسفید گفته اند که برنامه های هسته ای کوریای شمالی و تهدیدات میزائیلی آن کشور در محراق توجه سفر رئیس جمهور ترمپ قرار خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG