لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ در سخنرانی سالانه اش به پیشرفت اقتصادی تاکید خواهد کرد


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، خطابۀ سالانه اش به کانگرس را ساعت ٩ امشب به وقت واشنگتن ایراد می کند. قصر سفید گفته است که طی این سخنرانی، رئیس جمهور ترمپ از قانونگذاران امریکایی خواستار اتحاد و خوشبینی خواهد شد.

انتظار می رود که در سخنرانی سالانه اش به کانگرس، رئیس جمهور دونالد ترمپ خود را به حیث یک رهبر تبارز دهد که بر وعده های انتخاباتی اش عمل می کند.

سناتور مچ مکانل، رهبر جمهوریخواهان مجلس سنای کانگرس، می گوید که موفقیت های اقتصادی ممکن در صدر سخنرانی امشب رئیس جمهور قرار داشته باشد.

سناتور مچ مکانل، رهبر جمهوریخواهان مجلس سنای کانگرس امریکا گفت "پالیسی های اقتصادی طرفدار رشد و طرفدار اقتصاد خانواده توسط جمهوریخواهان، به ایجاد کنندگان مشاغل و کار و بار کوچک کمک کرده تا سریع به پیش برود، و خانواده های طبقۀ متوسط در سراسر کشور از مزایای آن لذت می برند."

در عین حال، قانونگذاران دموکرات برای واکنش به سخنان رئیس جمهور آمادگی می گیرند.

سناتور چک شومر، رهبر دموکرات های مجلس سنای کانگرس امریکا، گفت "رئیس جمهور ممکن بگوید که وضعیت کشور ما بسیار قوی است، اما حقیقت اینست که وضعیت پالیسی های اقتصادی و صحی ترمپ در رسیدگی به نیازمندی های خانواده های طبقۀ متوسط ناکام بوده است و وضعیت حکومت ترمپ در هرج و مرج و بی کفایتی قرار دارد."

ساخت دیوار مرزی با مکسیکو، یکی از وعده های بزرگ انتخاباتی رئیس جمهور دونالد ترمپ بود. اما خاطرنشان ساخته است که کانگرس پول ساخت این دیوار را برایش نخواهد داد.

رئیس جمهور ترمپ گفته است که برای ساخت این دیوار او ممکن حالت اضطرار را اعلام کند و در سخنرانی امشب، ممکن خواستار حمایت این گزینه شود. لنزی گراهام، سناتور جمهوریخواه از هم حزبیان خود خواسته است که رئیس جمهور را حمایت کنند.

لنزی گراهام، سناتور جمهوریخواه امریکا، گفت "اگر دموکرات ها با رئیس جمهور ترمپ کار و توافق نمیکنند، فکر میکنم برای جمهوریخواهان بد خواهد بود که در این کار از او فاصله بگیرند."

همچنان، برای توجیه تصمیم خروج سربازان امریکایی از افغانستان، رئیس جمهور ترمپ ممکن ماموریت ایالات متحده را در آنکشور مؤفق اعلام کند. رند پال، یکی از سناتوران جمهوریخواه که حامی خروج سربازان امریکایی از افغانستان و سوریه میباشد، چنین میگوید:

رند پال، ناتور جمهوری خواه امریکا گفت "از هر لحاظ ما برنده استیم. ما اسامه بن لادن را کشتیم و لانه های تروریستان را در افغانستان مختل ساختیم. اما، آیا افغانستان بی نظم است؟ دقیقاً بی نظم است. همیشه بی نظم بود و برای همیشه بی نظم خواهد بود."

اما تعدادی از قانونگذاران هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، مخالف خروج سربازان امریکایی از سوریه و افغانستان اند.

جان کورین، سناتور جمهوریخواه امریکا، گفت "همکار ما سناتور مارکو روبیو گفت که تروریزم مثل یک تومور و یک سرطان است. او گفت که میتوان برای از بین بردن آن کوشش کرد، اما اگر تلاش تان ناکام شود، به مجرد دور کردن فشار بر آن، این تومور دوباره ظهور خواهد کرد."

همچنان انتظار میرود که رئیس جمهور دونالد ترمپ در سخنرانی خود از پیشرفت در مذاکرات تجارتی با چین و مذاکرات با کوریایی شمالی سخن بزند.

XS
SM
MD
LG