لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ به ایران و روسیه از حمله بی باکانه بر ادلب هشدار داد


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده، به حکومت سوریه و متحدینش یعنی ایران و روسیه هشدار داده که نباید بی باکانه بر ادلب در سوریه حمله کنند.

دونالد ترمپ این اظهارات را در حالی ابراز داشته که کرملین امروز از آمادگی نیروهای حکومتی سوریه بر ادلب خبر داد. رییس جمهور ترمپ گفته است که حمله بر ادلیب می تواند باعث کشته شدن صدها هزار نفر گردد.

زمان آغاز عملیات بر ادلب تا حال افشا نشده اما از سخنان امروز دیمتری پسکوف، سخنگوی ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، طوری معلوم می شد که این عملیات عنقریب آغاز خواهد شد.

اگرچه رییس جمهور دونالد ترمپ و ملل متحد در قبال تلفات ممکن ناشی از این عملیات هشدار داده اند اما بشارالاسد، رییس جمهور سوریه گفته است که اگر مخالفین رژیم، تسلیم نشوند آنان را شکست خواهد داد.

از جانب دیگر حکومت های ایران و روسیه مستقیما حمایت خود را از حمله بر ادلیب اعلام کرده اند و حکومت مسکو ادلیب را آخرین پناهگاه تروریستان خوانده و گفته است که باید به این مشکل رسیدگی صورت گیرد.

قصر کرملین گفته است که نیروهای حکومتی سوریه در حال آمادگی برای حل مشکل تروریست ها در ولایت ادلب آن کشور می باشند.

دیمتری پسکوف، سخنگوی رییس جمهور روسیه، گفته است که موجودیت تروریستان در ادلب باعث بی ثباتی عمومی وضعیت شده که به گفته او این کار تلاش برای یک راه حل سیاسی و دیپلوماتیک را تحت شعاع قرار می دهد.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، به سوریه روسیه و ایران هشدار داده است که حمله بر ولایت شمالغربی ادلب یک اشتباه بزرگ بشری خواهد بود.

رئیس جمهور ترمپ در تویترش نگاشته است که "روس ها و ایرانی ها با شرکت در این تراژیدی انسانی یک اشتباه بزرگ بشری خواهند کرد. صدها هزار انسان کشته خواهد شد. اجازه ندهید تا چنین چیز اتفاق بی افتد."

قبل از این محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، دیروز در یک دیدار با بشار الاسد، رئیس جمهور سوریه از حمله نیروهای حکومتی آن کشور بخاطر بازپس گیری شهر شمالغربی ادلب حمایت کرده بود.

جواد ظریف گفته بود که شهر ادلیبباید از وجود تروریستان پاک ساخته شود. شهر ادلب و مناطق همجوار آن میزبان حدود سه میلیون نفر می باشد که حدود نصف این نفوس قبلا نیز بدلیل جنگ داخلی چندین بار بیجاه شده اند.

مقامات در ملل متحد به این باورند که حمله بر ادلب ممکن تا ۸۰۰ هزار نفر را بار دیگر بیجا و بازگشت برای بیجاشدگان قبلی را دشوار سازد.

XS
SM
MD
LG