لینک های دسترسی

Breaking News

خان: به کمک طالبان افغان با طالبان پاکستانی مذاکره جریان دارد


عمران خان،‌ صدر اعظم پاکستان می‌گوید که به کمک طالبان افغان، مذاکره با تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) را آغاز کرده است، اما طالبان پاکستان این ادعا را رد کرده اند.

آقای خان در مصاحبۀ با تلویزیون تی‌ارتی ترکیه که روز جمعه اول اکتوبر (نهم میزان) به نشر رسید، گفت که با برخی از گروه‌های طالبان پاکستانی مذاکرات جریان دارد و برخی از دسته‌های این گروه مایل به مصالحه با حکومت پاکستان اند.

صدراعظم پاکستان افزود: " این مرحله آشتی و سازش است."

صدر اعظم پاکستان اضافه کرد افرادی این گروه که اسلحۀ شان را به زمین می‌گذارند مورد "عفو" قرار خواهند گرفت.

بر اساس گزارش صدای امریکا - دیوه، تحریک طالبان پاکستانی این اظهارات آقای خان را رد کرده است و گفته است که موقف این گروه در مقابل حکومت پاکستان واضح است.

گروه طالبان پاکستانی خواستار نظام اسلامی در این کشور است.

گروه طالبان افغان تا اکنون در مورد این اظهارات صدر اعظم پاکستان چیزی نگفته است، اما پیش از این، پس از شکایت اسلام‌آباد مبنی بر این که تحریک طالبان پاکستان از خاک افغانستان برای راه اندازی حملات فرامرزی استفاده می‌کند، ملاهبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان افغان دستور تحقیقات در این زمینه را صادر کرده بود.

منابع معتبر در اسلام‌آباد که به دلیل حساسیت موضوع نخواستند در گزارش از آن نام گرفته شود به صدای امریکا گفته‌ اند که رهبر گروه طالبان یک کمیسیون سه عضوی را گماشته تا در مورد شکایت اسلام‌‌آباد تحقیق شود.

منابع گفته اند که گروه طالبان افغان به رهبران تحریک طالبان پاکستان هشدار داده اند تا مشکل خویش را با اسلام‌آباد حل کرده و در ازای عفو احتمالی از سوی حکومت پاکستان، با خانواده‌های خویش به کشور شان برگردند.

XS
SM
MD
LG