لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای کشته شدن یک رهبر ارشد طالبان پاکستانی در افغانستان


منابع استخباراتی پاکستان و رهبران تحریک طالبان پاکستان گفته اند که یک فرمانده ارشد طالبان پاکستانی در اثر انفجار بم در افغانستان کشته شده است.

خبرگزاری فرانس پرس از قول رهبر تحریک طالبان پاکستان گزارش داده است که این فرمانده "شهریار محسود" نام داشت و در اثر انفجار بم ریموت کنترول دار در ولایت کنر کشته شده است.

یک مقام استخبارات پاکستان نیز در صحبت با فرانس پرس کشته شدن محسود را تایید کرده و گفته است که وی در سال ۲۰۱۶ از پاکستان به افغانستان فرار کرده بود.

در همین حال، فریدالله دهقان، سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت کنر به صدای امریکا گفته است که حوالی ساعت ۴:۰۰ صبح پنجشنبه ۱۳ فبروری (۲۴ دلو) یک تندرو خارجی در اثر انفجار ماین در ساحۀ درگو ولسوالی مروری آن ولایت کشته شده است.

سخنگوی پولیس کنر گفته است که این تندرو شهریار نام داشته و ماین‌های دست ساخت تولید می‌کرد. با اینحال آقای دهقان تایید یا رد نکرد که آیا شهریار، همان فرمانده ارشد تحریک طالبان پاکستانی است یا کس دیگری.

تا هنوز مشخص نیست که کدام گروه در کشتن شهریار محسود دست داشته است.

دو هفته پیش نیز دو نفر از رهبران تحریک طالبان پاکستانی – خالد حقانی و قاری سیف الله پشاوری – در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان کشته شد.

این در حالی است که نمایندگان امریکا و گروه طالبان افغان سرگرم مذاکرات بوده و به امضای یک توافقنامه نزدیک شده اند.

XS
SM
MD
LG