لینک های دسترسی

Breaking News

ترکیه ۳۳ نفر را به اتهام جاسوسی به اسراییل بازداشت کرد 


وزارت خارجهٔ ترکیه امروز سه شنبه دوم جنوری (۱۲ جدی) اعلام کرد که ۳۳ نفر را به ظن جاسوسی به ادارۀ خدمات استخبارات اسراییل (موساد) بازداشت کرده است.

علی یرلیکیا، وزیر داخلهٔ ترکیه، گفت که این افراد که در جریان عملیات‌ در هشت ولایت آن کشور بازداشت شده اند، به درخواست موساد آدم‌ربایی نیز می‌کردند.

مقامات ترکی تا اکنون هویت این افراد را فاش نکرده اند، اما جاسوسان اسراییل اکثراً از فلسطینی‌های که در ترکیه زیست دارند، نظارت می‌کنند.

یرلیکیا گفت: "هیچ زمانی اجازه نخواهیم داد فعالیت‌های جاسوسی علیه وحدت و همبستگی ملی کشور ما انجام شود."

دفتر وزیر داخلهٔ ترکیه ویدیوهایی را از جریان این عملیات‌ نیز نشر کرده است.

دفتر سارنوالی استنابول گفت که حد اقل ۱۳ مظنون دیگر فراری اند.

روابط میان ترکیه و اسراییل در پی جنگ غزه کشیده شده و رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، به یکی از منتقدین سرسخت بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل، مبدل شده است.

اردوغان هفتهٔ گذشته نتنیاهو را با ادولف هیتلر مقایسه کرده و گفت که متحدین غربی باید به دلیل اعمال "تروریستی" که نیروهای اسراییلی در غزه مرتکب می‌شوند، حمایت شان را از اسراییل متوقف کنند.

در اعتراض به حملات اسراییل بر غزه و کشته شدن غیرنظامیان، اردوغان سفیر ترکیه را از تل ابیب فراخواند و خواهان محاکمهٔ قوماندانان نظامی و رهبران سیاسی اسراییل در محکمهٔ بین‌المللی هاگ شد.

رییس جمهور ترکیه همچنان روز گذشته یکی از بزرگترین تظاهرات ضد اسراییل را نیز رهبری کرد که در آن ده‌ها هزار نفر اشتراک کرده بودند.

ادارهٔ استخبارات ترکیه (ام‌آی‌تی) به گونهٔ متناوب عملیات‌ را علیه مظنونین جاسوسی برای اسراییل در شهرهای بزرگ این کشور انجام می‌دهد.

گروه

XS
SM
MD
LG