لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه: ترکیه به خاطر سقوط جت روسی تاوان بپردازد


طیارۀ سوخوی روسیه به تاریخ ۲۴ نومبر توسط قوای ترکی سقوط داده شد.
طیارۀ سوخوی روسیه به تاریخ ۲۴ نومبر توسط قوای ترکی سقوط داده شد.

یک دیپلومات ارشد روسی روز چهارشنبه گفت که ترکیه باید به خاطر سقوط طیارۀ جت جنگی روسیه در نزدیکی مرز سوریه، به مسکو تاوان بپردازد.

اکلسی میشکوف معاون وزارت خارجۀ روسیه به خبرگزاری دولتی ریانوویستی روسیه گفته است که مسکو هنوز هم خواستار پوزش خواهی، پرداخت تاوان و تضمین عدم تکرار چنین رویداد در آینده از سوی انقره است.

سقوط طیارۀ سوخوی – ۲۴ روسی به تاریخ ۲۴ نومبر توسط قوای هوایی ترکیه، روابط گرم دیرینه میان مسکو و انقره را به شدت پرتنش ساخته است.

یک پیلوت طیارۀ یاد شده در اثر سقوط جنگندۀ روسی کشته شد و یک سرباز دیگر روس در عملیات نجات برای یافتن پیلوت دوم کشته شد.

دو منسوب نظامی روسیه که در پیوند با سقوط جت جنگی سوخوی - ۲۴ کشته شدند.
دو منسوب نظامی روسیه که در پیوند با سقوط جت جنگی سوخوی - ۲۴ کشته شدند.

ترکیه می گوید که جت روسی حریم فضایی ترکیه را نقض کرده است، اما مسکو با رد این ادعا می گوید که برای اثبات اینکه حریم فضایی ترکیه نقض نشده است، حاضر است جعبۀ سیاه طیارۀ یاد شده را در اختیار متخصصان بین المللی قرار دهد.

اما در واکنش به این خواست روسیه، ترکیه گفته است که مسکو نباید پوزش طلبی یا پرداخت تاوان را توقع داشته باشد. تانژو بیلگیچ سخنگوی وزارت خارجۀ ترکیه همچنان گفته است که اگر روسیه تضمین کند که حریم هوایی ترکیه دیگر نقض نمی شود، چنین رویدادی تکرار نخواهد شد.

روسیه در اوایل ماه روان تحریم های اقتصادی را بر ترکیه وضع کرد که در آن میان ممانعت تورید مواد خوراکی از ترکیه به روسیه شامل می باشد. ضمناً در همین تازگی ها روسیه موضوع اعزام و استقرار سربازان ترکی را در عراق به شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشکش کرده است.

XS
SM
MD
LG