لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین تحریم های اقتصادی را برترکیه وضع کرد


رئیس جمهور پوتین فرمان اعمال محدودیت درواردات برخی از محصولات ترکی به روسیه و ممنوعیت گسترش قرارداد ترک هارا به امضأ رساند.

در کمتر از یک هفته پس ازآنکه نیروهای ترکی جت جنگی روسی را در نزدیک مرزبا سوریه سقوط دادند، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ترکیه را با تحریم های اقتصادی ضربه زد و فرمان اعمال محدودیت در واردات برخی از محصولات ترکی به روسیه و ممنوعیت گسترش قراردادها برای ترک ها را که در روسیه کارمیکنند به امضأ رساند.

احمد داووداوغلو، صدراعظم ترکیه گفت که جسد پیلوتی را که به اثر سقوط جت جنگی روسی توسط نیروهای ترکیه در هفته گذشته کشته شد،پس از مراسم مطابق رسوم مسیحیت ارتودوکس به روسیه تسلیم میدهد. پیلوت دیگراین واقعه نجات یافته است.

جسد پیلوت درحالی فرستاده شد که بن بست میان روسیه و ترکیه وخیم تربه نظر میرسد و فعالان سوری امروز یکشنبه گفتندکه آنها بدین باورند که حملات تازۀ طیارات روسی در شمال سوریه، حداقل هجده نفر را کشته و چهل تن دیگر را زخمی ساخته است.

احمد قاسم خان یک کارشناس روابط بین المللی در ترکیه معتقد است که تحریم ها کوتاه مدت خواهد بود. وی اضافه کرده میگوید وابستگی و اتکأ متقابل چنان عمیق است که به نظروی این حالت در دراز مدت پایدار نمی ماند و پس ازحل و فصل سیاسی، این تحریم ها خاموشانه از میان برداشته خواهد شد.

رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه درمورد سقوط طیاره روسی، ابراز تاسف کرده گفت کشورش از این حادثه واقعا متاثراست و آرزو میکند هیچگاه این واقعه رخ نمیداد. لکن وی با عدم عذرخواهی آشکار به نظر می رسد که خشم روسیه را برانگیخته است.

آقای اردوغان از آقای پوتین باردیگر خواستار ملاقات رویاروی در پاریس در حاشیه اجلاس تغییرات اقلیم جهانی شد ، که فردا دوشنبه دایر میگردد . آقای پوتین هنوز راضی به مذاکره نشده است.

XS
SM
MD
LG