لینک های دسترسی

Breaking News

ترکیه ۲۲۷ پناهجوی افغان را به افغانستان برگرداند


شمار زیاد افغان‌ها با در پیش گرفتن راه‌های دشوار به گونۀ غیرقانونی از ایران وارد ترکیه می‌شوند
شمار زیاد افغان‌ها با در پیش گرفتن راه‌های دشوار به گونۀ غیرقانونی از ایران وارد ترکیه می‌شوند

رسانه‌های ترکیه از قول مقام‌های ادارۀ مهاجرت آن کشور گزارش داده اند که ۲۲۷ پناهجوی افغان که به گونۀ غیرقانونی وارد آن کشور شده بودند، به تازگی به افغانستان برگردانده شدند.

روزنامۀ ترکی صباح گزارش داده است که طیارۀ حامل پناهجویان افغان روز گذشته از میدان هوایی مالاتیا به قصد میدان هوایی کابل پرواز کرد.

به نقل از این گزارش، تلاش‌های حکومت ترکیه به خاطر مبارزه با مهاجرت غیرقانونی ادامه دارد و پناهجویانی که به شکل غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند، پس از بازداشت و نگهداری در کمپ‌های بازگشت، به کشور اصلی شان برگردانده می‌شوند.

گزارش می افزاید که در چند هفتۀ اخیر که پروازهای چارتر شده از میدان هوایی مالاتیا از سرگرفته شده است، تا اکنون بیش از ۶۸۰ پناهجوی افغان به کشور شان برگردانده شده اند.

در حالیکه انقره سرگرم جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی است، سرازیر شدن پناهجویان به ترکیه که بیشتر آن شهروندان کشورهای جنگ‌زده مثل اوکراین، سوریه و افغانستان اند، به مناظرۀ داغی در آن کشور مبدل شده است.

اکثر این پناهجویان در تلاش اند تا از طریق ترکیه خود را به کشورهای اروپایی برسانند.

روزنامۀ صباح به نقل از وزارت داخلۀ ترکیه گزارش داده است که در پنج سال اخیر، کم و بیش ۷۰۰ هزار پناهجو از طریق ترکیه به کشورهای اروپایی رفته اند.

در حال حاضر، ترکیه با میزبانی از بیش از چهار میلیون مهاجر، بیش از هر کشور دیگر جهان، مهاجر دارد و در تلاش است تدابیر جدید امنیتی، به شمول استقرار نیروهای امنیتی را در مرزهای خود به کار ببندد تا از ورود مهاجران و پناهجویان جدید جلوگیری کند.

XS
SM
MD
LG