لینک های دسترسی

Breaking News

انگلا مرکل: از رنج سوری ها به وحشت افتادم!


صدراعظم آلمان امروز با صدراعظم و شماری از مقامات ترکیه دیدار کرد
صدراعظم آلمان امروز با صدراعظم و شماری از مقامات ترکیه دیدار کرد

آلمان و ترکیه برای مهار کردن بحران پناهجویان سوری، امروز روی یک سلسله اقداماتی به توافق رسیدند که شامل تلاش مشترک دیپلوماتیک در جهت توقف دادن حملات بر شهرهای بزرگ سوریه می باشد.

انگلا مرکل صدراعظم آلمان پس از دیدارش با احمد داوداوغلو صدراعظم ترکیه، وضعیتی را که به گفتۀ او "ناشی از بمباردمان روسیه" می باشد و مردم سوریه در آن به سر می برند، رقت بار و وحشتناک توصیف کرد.

خانم مرکل همچنان گفت که ترکیه و آلمان در سازمان ملل متحد تمامی جوانب درگیر را تحت فشار قرار خواهند داد تا قطعنامه ای را که از سوی این سازمان در ماۀ دسمبر گذشته به امضا رسید، مراعات کنند.

در قطعنامۀ ملل متحد از جوانب درگیر در جنگ سوریه خواسته شده تا حملات بر افراد ملکی را هرچه زودتر توقف دهند.

ملاقات میان رهبران کشورهای ترکیه و آلمان جهت رسیدگی به بحران پناهجویان، امروز در حالی صورت گرفت که نیروهای ساحلي ترکیه، در یک رویداد تازه، از غرق شدن بیش از ٣٠ پناهجو در راه رسیدن به سواحل یونان، خبر داده اند.

سازمان بین المللی مهاجرت می گوید که در جریان سال روان حدود ٣٧۴ پناهجو در راۀ رسیدن به یونان جان های خود را از دست داده اند.

مسدودیت راه به روی پناهجویان

با تشدید جنگ میان نیروهای حکومتی سوریه و مخالفان رئیس جمهور بشارالاسد در ولایت حلب، حدود ٣٥ هزار پناهجوی سوری در گریز از این نبرد و در انتظار ورود به ترکیه از مدت چهار روز بدینسو در سرحد میان ولایت کلیس ترکیه و حلب کشور سوریه به سرمیبرند، اما حکومت ترکیه می گوید که دیگر ظرفیت جذب پناهجویان را ندارد.

با وجود آن همه، کمک های بشری کشور ترکیه که شامل خیمه ها، مواد غذایی و فراهم ساختن امکانات معالجه به بیماران و زخمیان جنگ می باشد، به پناهجویان سوری ادامه دارد.

به گفتۀ مقامات حکومت ترکیه، تاحال حدود ٣ میلیون پناهجو که بیشتر آنان سوری ها می باشند، وارد این کشور شده اند.

این در حالیست که حکومت ترکیه برای مصؤن ساختن هرچه بیشتر سرحدات آن کشور و جلوگیری از ورود پناهجویان به اروپا، تحت فشارهای شدید ایالات متحده و اتحادیۀ اروپا قرار دارد.

XS
SM
MD
LG