لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار تازۀ ترکیه به نظامیان امریکایی در سوریه


رجب طیب اردغان، رئیس جمهور ترکیه، در حال امضأ کردن بر یک طیارۀ بی سرنشین
رجب طیب اردغان، رئیس جمهور ترکیه، در حال امضأ کردن بر یک طیارۀ بی سرنشین

ترکیه به روز یکشنبه تهدید کرد که عملیات خود را علیه شورشیان کـُرد در سوریه، در شهر منبج و حتی در شرق فرات ادامه میدهد و هشدار داد که سربازان امریکایی نیز درصورتی که با یونیفورم دشمن در منطقه باشند، با خطر هدف قرار گرفتن، مواجه اند.

ترکیه به روز شنبه گفت که هشت تن از نیروهایش در مرگبارترین روز های عملیات، دو هفته اخیر در ناحیه عفرین، کشته شدند.

ترکیه به تاریخ بیستم ماه جنوری عملیاتی را تحت نام "شاخه زیتون" در منطقه شمال عفرین سوریه علیه ملیشه های قطعات حفاظت مردمی کردی سوری، آغاز کرد که انقره آن را به عنوان یک گروه تروریستی میپندارد.

معاون صدراعظم ترکیه به سی ان ان گفت: "اگر آنها از منبج عقب نشینی نکنند، نیرو های ترکیه به منبج و به شرق فرات خواهند رفت." وی تاکید کرد که ترکیه خواستار هیچگونه رویارویی با نیروهای امریکایی نیست اما اگر انها با یونیفورم دشمن درمنطقه ظاهر شوند، نیز در معرض گیر ماندن در جنگ قرار دارند.

بکیر بوزداغ، معاون صدراعظم ترکیه، گفت که کشورش هرگز خواستار درگیر شدن با نظامیان امریکایی در منبج، شرق فرات، و یا جای دیگری نیست، اما "ایالات متحده باید از حساسیت های ترکیه آگاه باشد و اگر سربازان امریکایی یونیفورم تروریست ها را بپوشند و یا در میان ترورستان حین حمله علیه اردو باشند، فرصتی برای تمایز آنها وجود نخواهد داشت".

نیروهای امریکایی در عفرین و اطراف آن حضور ندارند، اما آنها در منبیج و شرق فرات اند، جایی که آنها از ملیشه های حفاظت مردمی کرد سوری در مبارزه با داعش حمایت میکنند.

در عین حال، وزارت دفاع روسیه میگوید که یک پیلوت روسی به روز شنبه در جنگ با تندروان، پس از آن کشته شد که طیاره اش در شمال غرب سوریه سقوط کرد.

XS
SM
MD
LG