لینک های دسترسی

Breaking News

سربازان ترکیه بر مواضع جنگجویان کرد سوریه حمله کردند


ترکیه مخالف سرسخت جنگجویان کرد سوریه است و آنان را هم‌پیمان حزب ممنوعۀ کارگران کردستان ترکیه می‌پندارد
ترکیه مخالف سرسخت جنگجویان کرد سوریه است و آنان را هم‌پیمان حزب ممنوعۀ کارگران کردستان ترکیه می‌پندارد

نظامیان ترکیه سه شنبه شب بر مواضع قوای کرد سوری در شمال سوریه حمله کردند.

به گفتۀ نظامیان ترکیه، این اقدام واکنش انتقام جویانه در برابر راکت پراگنی جنگجویان کرد سوری بر قوای بود که از حمایت ترکیه برخوردار اند.

قوای نظامی ترکیه روز چهارشنبه با نشر بیانیه‌ای گفت که این درگیری در ساحۀ افرین به وقوع پیوسته است.

جنگجویان کردی "واحدهای حراست از مردم" عنصر اساسی قوای دموکراتیک سوریه است که در جنگ برای شکست داعش در سوریه، از حمایت ایالات متحده برخوردار اند.

ترکیه مخالف سرسخت جنگجویان کرد سوریه بوده و آنان را هم‌پیمان حزب کارگران کردستان می‌پندارد. حزب کارگران کردستان از سال‌های ۱۹۸۰ به این سو، برای استقلال درگیر نبرد با ترکیه است.

حمایت ایالات متحده از واحدهای حراست از مردم که شامل فراهم آوری تجهیزات نظامی و اسلحه می شود، مایۀ نگرانی ترکیه است، زیرا انقره بیم دارد که مبادا این اسلحه در دست جنگجویان حزب کارگران کردستان بیافتد.

حکومت ترکیه گفته است که جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا، اطمینان داده است که پس از تصرف رقه از چنگ داعش، جنگ افزارها دوباره از جنگجویان کرد سوری گرفته خواهد شد.

اما آقای متیس روز سه شنبه خاطر نشان ساخت که حمایت ایالات متحده از واحدهای حراست از مردم ادامه خواهد یافت. او گفت که سرنوشت اسلحۀ فراهم شده به این قوا، بستگی به چگونگی ماموریت‌های آینده دارد.

وزیر دفاع امریکا گفت "اگر آنان ]جنگجویان کرد سوریه[ به چیزهای مشخصی نیاز نداشته باشند، ما آن را تعویض کرده و برایشان چیزی را فراهم می کنیم که به آن نیاز دارند".

قرار است وزیر دفاع ایالات متحده روز پنجشنبه در حاشیۀ نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل با وزیر دفاع ترکیه ملاقات کند.

XS
SM
MD
LG