لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار ترکیه در مورد حملات تازۀ قوای سوریه بر شورشیان مخالف دمشق


نیرو های سوریه در شهر ادلب
نیرو های سوریه در شهر ادلب

وزیرخارجۀ ترکیه روز جمعه از احتمال حملۀ نیرو های بشارالاسد بر آخرین پایگاه شورشیان مخالف دمشق در ادلیب هشدار داد.

وزیر خارجۀ ترکیه همچنین گفته است که در صورت حملۀ نیرو های سوری بر پایگاه مخالفان حکومت، احتمالاً فاجعۀ بشری رخ دهد. اما مقامات روسیه گفته اند که حوصله آنان در برابر شورشیان به سر رفته است.

چاووش اوغلو که با همتای روسی اش در مسکو صحبت می کرد گفت که روسیه و ترکیه باید در جداساختن شورشیان از دهشت افگنان در ولایت ادلب مشترکاً کار کنند.

در همین حال، سرگی لاوروف، وزیرخارجۀ روسیه، روز جمعه گفت که "صبر و تحمل مسکو در برابر شورشیان تمام شده است."

آقای لاوروف، اوضاع در ادلب را "پیچیده" خواند و خواهان جداسازی جنگجویان از گروه های مشروع مخالف حکومت شد.

لاوروف گفت که چاووش اوغلو، همتای ترکی اش، در مسکو باقی خواهد ماند تا در نشست شام جمعه با مقامات ارشد دفاعی و استخباراتی روسیه و ترکیه روی اوضاع ادلب بحث کنند.

جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد و حکومت آن کشور در بیش از هفت سال گذشته بر علاوۀ شورشیان مخالف حکومت، با گروه دولت اسلامی که خلافت خود خوانده یی را در آن کشور بنا نهاده بود نیز جنگید.

در حال حاضر، جنگ سوریه به ولایت ادلب محدود شده و در تازه ترین خبر، هلیکوپتر های نظامی سوری با پخش اعلامیه های کاغذی از باشندگان ادلب که بیشتر شورشیان نقل مکان کرده از سایر ساحات سوریه می باشند، خواسته با حکومت مصالحه کنند.

در این مدت، خسارت‌های اقتصادی وارده به سوریه پس از گذشت هفت سال جنگ داخلی حدود ۳۸۸ میلیارد دالر تخمین شده است.

طبق برآورد کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد برای غرب آسیا، خسارات مادی جنگ – آسیب‌های وارده به خانه‌ها، جاده‌ها و زیربناها به۱۲۰ میلیارد دالر است.

در جنگ داخلی سوریه، بیش از ۴۷۵ هزار نفر کشته و میلیون ها شهروند آن کشور یا از خانه های شان بیجا شدند و یا مجبور به ترک کشور شان شدند.

XS
SM
MD
LG