لینک های دسترسی

Breaking News

ترکیه جزئیات کشته شدن خاشقجی را فاش می‌کند


جمال خاشقجی، خبرنگار واشنگتن پست
جمال خاشقجی، خبرنگار واشنگتن پست

ترکیه اعلام کرده است که جزئیات تحقیقات در مورد کشته شدن جمال خاشقجی، خبرنگار واشنگتن پست، در داخل قنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول را به روز سه شنبه، فاش میکند.

این در حالی است که رهبران کانگرس ایالات متحده گفته اند که عربستان سعودی به ویژه محمد بن سلمان، ولیعهد مقتدر آن کشور باید با عواقب شدید، کشته شدن خاشقجی، روبرو گردند.

برملا ساختن جزئیات تحقیقات مقام های ترکی که از جانب رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام شد امیدواری ها را برای روشن شدن نسبی آنچه بر این خبرنگار سعودی اتفاق افتاده، بیشتر ساخته است. زیرا تا به حال کدام اطلاعات دقیق در مورد وجود ندارد.

باب کروکر، یکی از سناتوران ارشد حزب جمهوریخواه در مجلس سنای ایالات متحده گفت که توضیحات سعودی ها در مورد چگونگی مرگ جمال خاشقجی، قابل اعتبار نیست. کروکر گفت به باور او، محمد بن سلمان در عقب این رویداد قرار دارد و باید مجازات شود.

در یک خبر دیگر در ارتباط به کشته شدن خاشقجی، حکومت ترکیه محافظت امنیتی ۲۴ ساعته از خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقجی را آغاز کرده است. خانم چنگیز به تاریخ دوم اکتوبر که نامزدش با داخل شدن به قنسولگری عربستان در استانبول مفقود شد برای ساعت ها در بیرون آن تعمیر منتظر خاشقجی بود. هنوز دلیل این محافظت روشن نشده است.

XS
SM
MD
LG