لینک های دسترسی

Breaking News

پروازها از ترکیه به افغانستان متوقف شد


وزارت ترانسپورت ترکیه روز یکشنبه ۱۹ جولای (۲۹ سرطان) گفته است که پروازهای خطوط هوایی آن کشور به افغانستان و ایران متوقف شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که دلیل تعلیق پروازها از ترکیه به افغانستان و ایران، تدبیر پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار کروناویروس است.

قاسم وفایی زاده، رییس ادارۀ هوانوردی ملکی افغانستان توقف پروازها از ترکیه به افغانستان را تایید کرد، اما گفت که تا کنون مقام‌های ترکیه دلایل واضحی برای این تصمیم شان ارایه نکرده اند.

همه‌گیری کروناویروس منجر به توقف پروازهای اکثر خطوط هوایی در جهان شد، اما خطوط هوایی ترکیه به تاریخ ۱۱ جون تدریجاً پروازهای بین المللی خود را از سرگرفت.

نخستین پرواز خطوط هوایی ترکیه پس از سه ماه توقف، به تاریخ ۲۴ جون (چهارم سرطان) به کابل صورت گرفت.

خبرگزاری دولتی ایران نیز روز یکشنبه ۱۹ جولای گزارش داد که جواز پرواز شرکت‌های هوایی ایران به ترکیه لغو شده و مرزهای هوایی ایران و ترکیه مجدداً بسته شده است.

ترکیه در حالی به خاطر نگرانی از کروناویروس پروازهایش را به ایران و افغانستان متوقف کرده است که به گفتۀ حسن روحانی، رییس جمهور ایران حدود ۲۵ میلیون نفر در آن کشور آلوده به کروناویروس شده اند.

هرچند آمار رسمی وزارت صحت ایران نشان می‌دهد که نزدیک به ۲۷۴ هزار نفر در آن کشور به کووید۱۹مبتلا شده و حدود ۱۴۲۰۰ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

وزارت صحت عامۀ افغانستان نیز گزارش داده است که تا روز یکشنبه شمار مبتلایان کووید۱۹ در آن کشور به ۳۵۴۶۳ نفر رسیده که از این میان ۱۱۸۱ نفر جان باخته اند.

در ترکیه نیز نزدیک به ۲۲۰هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده و ۵۴۷۵ نفر در اثر این بیماری جان باخته اند.

همه‌گیری کروناویروس که در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان چین منشا گرفت، بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا کنون سبب ابتلای بیش از ۱۴.۳ میلیون نفر به بیماری کووید۱۹ شده و نزدیک به ۶۰۳ هزار نفر در اثر این بیماری در سرتاسر جهان جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG