لینک های دسترسی

Breaking News

 محافظین ساحلی ترکیه مانع رفتن ۱۰۰ پناهجو به یونان شدند


آرشیف: در دو سال گذشته، هزاران پناهجوی که به شکل قاچاقی تلاش می کردند خود را به یونان برسانند، در مسیر راه، غرق شدند
آرشیف: در دو سال گذشته، هزاران پناهجوی که به شکل قاچاقی تلاش می کردند خود را به یونان برسانند، در مسیر راه، غرق شدند

محافظین ساحلی ترکیه می گویند که آنان روز شنبه مانع حدود ۱۰۰ پناهجوی شدند که تلاش داشتند خود را به یونان برسانند. اکثر این پناهجویان، شهروندان سوری بودند.

محافظین ساحلی ترکیه با نشر اعلامیۀ گفته اند که ۶۳ پناهجوی سوری با محافظین ساحلی ترکیه در سواحل ولایت ازمیر آن کشور، بر خوردند. دو شهروند ترکی که متهم به قاچاق این پناهجویان استند، دستگیر شده اند.

محافظین ساحلی ترکیه همچنین گفته اند که آنان مانع ۳۶ پناهجوی دیگر نیز در ولایت ازمیر شدند که تلاش داشتند خود را به یونان برسانند.

از آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی تا حال، محافظین ساحلی ترکیه مانع حدود ۶۰۰۰ پناهجوی شده اند که می خواستند با عبور از دریای به گونۀ قاچاقی خود را به یونان برسانند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ترکیه با اتحادیۀ اروپا به توافق رسید تا جلو پناهجویان غیر قانونی به یونان گرفته شود.

در سال های اخیر، صد ها هزار پناهجو که اکثر شان از کشور های چون افغانستان، سوریه، عراق و برخی از کشور افریقایی می باشند، با قبول خطرات جدی تلاش می ورزند تا با عبور از دریای خود را به یونان برسانند و سپس به یکی از کشور های اروپایی پناهنده شوند.

در این میان، آلمان در دو سال گذشته میزبان بیش از یک میلیون پناهجو عمدتاً از سه کشور جنگ زدۀ افغانستان، سوریه وعراق بوده است.

سرازیر شدن موج از پناهجویان موجب بحران مهاجرت در کشور های اروپایی به خصوص آلمان شده است. حکومت آلمان که تحت فشار روز افزون احزاب و گروه های مخالف مهاجرت به آن کشور است، هفتۀ گذشته قانون را تصویب کرد که روند اخراج آنعده از پناهجویانی را که درخواست پناهجویی شان رد می شود، آسان و تسریع کند.

XS
SM
MD
LG