لینک های دسترسی

Breaking News

حملات هوایی ترکیه هفت عضو کارگران کردستان را در عراق کشت 


طیارهٔ بی‌سرنشین ساخت ترکیه
طیارهٔ بی‌سرنشین ساخت ترکیه

مقامات در انقره گفتند که حملات طیارهٔ بی‌سرنشین ترکیه هفت عضو حزب کارگران کردستان را در عراق کشتند.

این دو حمله در ساحهٔ سیده‌کان منطقهٔ خودمختار کردنشین عراق صورت گرفت، جاییکه پایگاه‌های حزب کارگران کردستان موقعیت دارد.

حزب جدایی طلب کارگران کردستان از حدود چهار دهه به اینسو علیه ترکیه دست به شورشگری می‌زند، گروهی که انقره، ایالات متحدهٔ امریکا و اروپا آنرا سازمان تروریستی می‌خوانند.

ادارهٔ خدمات مبارزه با کارگران کردستان با نشر اعلامیه‌ای گفت که در حملهٔ‌ نخست یک مقام و دو جنگجوی کارگران کردستان و در حملهٔ دومی که یک ساعت از آن صورت گرفت، دو مقام و دو تن از اعضای دیگر این گروه کشته شدند.

این در حالی است که هاکان فیدان، وزیر خارجهٔ ترکیه، سرگرم دیدار از اربیل، مرکز منطقهٔ کردنشین عراق، است.

فیدان در حالی با نچیروان بارزانی، رییس خودمختار منطقهٔ کرد نشین و مسرور بارزانی، صدر اعظم این منطقه، ملاقات کرد که انقره از بغداد خواسته است حزب کارگران کردستان را منحیث سازمان تروریستی شناسایی کند.

فیدان به خبرنگاران گفت که این حزب "در قلمرو عراق پنهان است و ما با بغداد و اربیل کار می‌کنیم تا از عراق در مقابل کارگران کردستان حفاظت کنیم."

مقامات کرد در اربیل و حکومت فدرال در بغداد به کرات متهم شده اند که در مقابل اقدامات نظامی ترکیه در خاک عراق، کاری انجام نداده اند.

حکومت عراق گاه‌گاهی زمانی که حملات انقره سبب تلفات ملکی شود، با نشر اعلامیه‌ها تخطی از حاکمیت عراق توسط ترکیه را تقبیح می‌کند.

اما منقدین می‌گویند که اربیل و بغداد بیشتر نگران حفظ روابط تجارتی و سرمایه‌گذاری با انقره اند.

گروه

XS
SM
MD
LG