لینک های دسترسی

Breaking News

بیست پولیس محلی در جنگ زابل کشته شد


مقام‌های محلی از تلفات بیشتر پولیس محلی در شاه جوی نگرانی کرده اند
مقام‌های محلی از تلفات بیشتر پولیس محلی در شاه جوی نگرانی کرده اند

نبرد سنگین میان نظامیان افغان و جنگجویان طالب در ولایت زابل سبب وارد آمدن تلفات سنگین به دو طرف شده است.

جنگجویان طالبان از ساعت ده دیشب بر پوسته‌های پولیس محلی در ولسوالی شاه جوی ولایت زابل حملات گروهی را آغاز کرده اند که هنوز هم ادامه دارد.

بسم‌الله افغان‌مل، والی زابل به صدای امریکا گفت که تا اکنون گزارش کشته‌شدن ۲۰ پولیس محلی به آنان رسیده است؛ اما نیروهای تازه نفس به محل رسیده و در برخی ساحات مخالفان مسلح را عقب زده اند.

وزیرمحمد جوادی، ولسوال شاه جوی به صدای امریکا گفت که در ساحۀ "چینو" شمار زیادی از مخالفان مسلح به صورت گروهی حملات شان را بر پوسته‌های پولیس محلی آغاز کرده اند.

آقای جوادی افزود "حملات هم اکنون هم جریان دارد، کشته و زخمی نیز وجود دارد، پولیس محلی هم شهید شده و به طالبان نیز که از ساحات دیگر بسیج شده اند، تلفات ملکی نیز داریم".

ولی‌الله یک مقام پولیس محلی در ولسوالی شاه جوی به صدای امریکا گفت که تا اکنون دو پوسته پولیس محلی در این ساحه سقوط کرده و از شش پوسته دیگر پولیس عقب نشینی کرده است.

او افزود که بیش از ۲۰ پولیس و ۳۰ مهاجم مسلح کشته شده، ده پولیس و ۱۶ طالب مسلح زخمی شده اند. به گفتۀ وی، ممکن که شمار کشته‌ها و زخمیان دو طرف بیشتر شود.

حاجی عطاجان حق‌بیان، رئیس شورای ولایتی زابل به صدای امریکا گفت که به خانواده‌های پولیس محلی در ساحه نیز آسیب جانی رسیده است و رقم تلفات بیشتر از چیزی است که گفته شده است.

آقای حق‌بیان افزود "من از قلات هم اکنون به ولسوالی شاه جوی رسیدم، در راه کمین مخالفان مسلح نیز بود، مخالفان مسلح تلاش کردند تا جلو قوای تازه نفس را به ساحۀ نبرد در شاه جوی بگیرد؛ اما نتوانستند".

ولسوالی شاه جوی در ۵۰ کیلومتری شرق شهر قلات در مسیر شاهراه کندهار – کابل موقعیت دارد.

طالبان مسلح هنوز در مورد درگیری‌های شاه جوی هنوز تبصره‌ای نکرده اند.

XS
SM
MD
LG